I mit arbejde tilbringer jeg rigtig meget tid i indskolingen på mange forskellige skoler og her overhører jeg ofte konflikter mellem børnene i de små klasser.
Og gang på gang er der en lærer/pædagog, som kommer med udtalelsen om at et barn ‘slog/sparkede/skubbede HELT UMOTIVERET!’
Er jeg den eneste, der er ved at få fniller af den udtalelse?!?!?
I min verden er der ingen børn, der er ‘onde’ ved andre helt umotiveret! I min verden drejer det sig om, at der er en voksen, som ikke formår at undersøge/sætte sig ind i, hvad der er på spil for barnet!
Skulle bare lige ud med noget frustration.
Jeg har et roligt og sårbart barn, som grundet sin kroniske sygdom og kognitive og motoriske udfordringer går i specialbørnehave. Et lille sted med 14 børn og 6 fuldtids pædagoger plus en leder.
Der er et barn i børnehaven, som ofte slår helt umotiveret, både børn og voksne. Senest da jeg hentede mit barn for 2 dage siden, gik dette barn forbi os og tæskede mig i ryggen. Jeg oplevede også dette barn slå mit barn mens de to sad og legede. Det var altså også helt umotiveret.
Samme barn kan godt finde på tømme andre børns garderober, smider deres ting på gulvet og træde på dem. Desuden er dette barn meget pågående i sin kontakt med forældre, som enten henter eller afleverer børn.
Begge de nævnte børn er 4 år
Anmeld
Citér