Dræn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.119 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. marts 2018

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg håber, at der sidder nogle erfarne ‘ørebørnsmødre’ herinde.

Min datter fik dræn for første gang i onsdags. Før drænene sov hun dårligt og var lidt utilpas, men efter operationen er det blevet meget værre og hun virker til at have rigtig ondt. Hun sover elendigt både nat og dag. Hun vågner og græder og tager sig til ørerne hele natten. Vi får knap nok lukket et øje herhjemme. Det flyder fra det ene øre og vi giver øredråber to gange dagligt,

Er det normalt, at det bliver værre med ørerne en periode efter dræn? Eller er de noget galt?. Har skrevet til ørelægen, men har ikke fået svar endnu. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2018

Nogensmor??

Mine to drenge har fået dræn, jeg har ikke oplevet det der, tvært imod..

det har vært helt modsat og vi mærkede bedring allerede samme dag

Anmeld Citér

20. marts 2018

2babygirls

Morogbarn skriver:

Min datter fik dræn for første gang i onsdags. Før drænene sov hun dårligt og var lidt utilpas, men efter operationen er det blevet meget værre og hun virker til at have rigtig ondt. Hun sover elendigt både nat og dag. Hun vågner og græder og tager sig til ørerne hele natten. Vi får knap nok lukket et øje herhjemme. Det flyder fra det ene øre og vi giver øredråber to gange dagligt,

Er det normalt, at det bliver værre med ørerne en periode efter dræn? Eller er de noget galt?. Har skrevet til ørelægen, men har ikke fået svar endnu. 

Hvad drypper i med?

Hun kan jo godt få ørebetændelse selvom hun har fået dræn i, og det gør stadig voldsomt ondt. Jeg ville ri ge til ørelægen frem for at vente på en mail. 

Anmeld Citér

20. marts 2018

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn
2babygirls skriver:

Hvad drypper i med?

Hun kan jo godt få ørebetændelse selvom hun har fået dræn i, og det gør stadig voldsomt ondt. Jeg ville ri ge til ørelægen frem for at vente på en mail. 

Ciloxan hedder det vist... ja, det kan hun jo. Jeg må prøve at få fat i ørelægen i morgen. Har I altid kunne mærke bedring med det samme? Hun har det fint om dagen. Det er kun, når hun skal sove, at den er helt gal.

Anmeld Citér

20. marts 2018

anna111

Profilbillede for anna111

Nej det er ikke normalt hun skulle gerne få det bedere efter dræn. 

Og forstår ikke du  venter på en e-mail når din barn tydeligvis har voldsomt ondt giv gerne smertestillende og ring til ørelægen i morgen tidlig.

Håber snart hun får det Beder 

Anmeld Citér

20. marts 2018

EKAB

Profilbillede for EKAB

Du skal ringe til ørelægen i morgen og få en tid. 

Drypper du med saltvand inden ciloxan? Giv hende Panodil til natten.

Anmeld Citér

20. marts 2018

Soonmom

Min søn fik dræn i begge øre, første nat var som en sædvanlig nat med omkring 20 opvågninger (dog så vi allerede en bedring, da han kunne nøjes med sut og ikke behøvet sutteflaske med vand, som vanligt) de efterfølgende nætter en væsentlig forbedring og nu vågner han kun 2-3 gange på en nat og bare for at få sutten. Så her virkede det næsten også med det samme

Anmeld Citér

20. marts 2018

Momselomse

Profilbillede for Momselomse
Morogbarn skriver:

Det er ikke normalt! Der burde netop ske bedring stort set med det samme. God bedring

Anmeld Citér

21. marts 2018

Stivdie

Hmm altså. Da vores fik dræn, så vi faktisk ikke den store ændring det første lange stykke tid. Det flød voldsomt fra begge ører, hvilket ifølge min mand (som er tidligere svært ørebarn) klør virkelig meget, og vi dryppede selvfølgelig med diverse antibiotika på ørelægen anvisning (som ifølge manden ofte svider i øret). Der gik faktisk næsten 8 måneder inden vi fik helt bugt med infektionen i hendes ører, så de holdt op med at løbe og hun fik rigtig ro om natten.

Dét sagt, så har jeg aldrig hørt om tilfælde, hvor det er blevet værre efter drænene er lagt, så ring til ørelægen i morgen tidlig og bed om en akuttid. Så kommer i som regel til samme dag  

Anmeld Citér

21. marts 2018

2babygirls

Morogbarn skriver:

Ciloxan hedder det vist... ja, det kan hun jo. Jeg må prøve at få fat i ørelægen i morgen. Har I altid kunne mærke bedring med det samme? Hun har det fint om dagen. Det er kun, når hun skal sove, at den er helt gal.

Ja, der har rigtig hurtigt været bedring. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.