At pakke hjemmet ned.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

410 visninger
7 svar
0 synes godt om
13. oktober 2009

hc=k

Jeg skal flytte om 1 måned, men jeg kan slet ikke tage mig sammen til at pakke alle mine ting ned. Jeg har en lille dreng på 6 måneder som altid har boet her.
Det der er hårdest lige nu er s*g at det er alle mine minder om graviditeten og fødslen der ligger gemt her i hjemmet  og dem skal jeg væk fra, vi skal flytte til en helt ny by uden nogle minder og det synes jeg er svært.

Er der nogle der har nogle råd til hvordan jeg får pakket på en nem og praktisk måde??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2009

CarinaSB

Jeg havde det sådan at jeg tog et rum af gangen .. Og så måtte jeg tage lidt af gangen .. For er virkelig en skolv til at pakke .. Det er jo os svært at pakke når alle ens minder er i huset ... Og når man har det sådan har man bare ikk lyst til at pakke

Anmeld

13. oktober 2009

hc=k

Lige præcis. Jeg ved virkelig ikke hva jeg skal pakke og hvor jeg skal starte. Min kæreste siger altid hvorfor jeg ikke bare gør det, men det virker bare meget nemmere for ham fordi han ikke bor her og ikke skal gøre det. Jeg skal flytte sammen med ham og glæder mig jo, men det er satme svært når man skal gøre det hele alene.

Anmeld

13. oktober 2009

Junibæbs2013

Jeg kan desværre ikke hjælpe med følelserne, selvom jeg godt forstår, at du har det sådan. Jeg håber, at du bliver glad for det.

Men jeg har flyttet mange gange, og har en metode jeg plejer at bruge.

1. Har I kælder, loftsrum eller lign. så start med at få ryddet ud og pakket de ting, I rent faktisk vil have med, ned. At flytte er ofte en god lejlighed til at få ryddet ud.

2. Start med alle de ting, du helt sikkert ikke kommer til at bruge eller som du ikke vil mangle. Pyntegenstande, CD'er, bøger, DVD'er, kontor, tøj som ikke passer årstiden, tæpper, meget legetøj, spil, hylder skrues af, billeder pilles ned osv. Jeg starter gerne med at rydde et stort hjørne i stuen, hvor man kan stille alle de nedpakkede ting.

3. Eftehånden som tiden nærmer sig, kan man gå grovere til værks. Alt hvad du ikke har/får akut behov for, pakkes ned. Dvs. det meste toiletgrej, de meste i køkkenet, møbler der ikke er nødvendige, sengetøj, de mange ekstra håndklæder osv.osv. Det gælder om, kun at have de ting, som er absolut nødvendige.

4. I de sidste dage må man leve lidt underligt. Spise af paptallerkener og klare sig med en enkelt gryde, en enkelt parfume osv. Jeg synes det hjælper meget, at man på selve flyttedagen kun skal koncentrere sig om at få flytningen til at glide. Det duer ikke, at man da skal til at pakke ned.

5. Husk at have sørget for masser af drikke og mad - især hvis I får hjælp. Man kan ikke være bekendt at folk, der hjælper, sulter eller tørster.

Anmeld

13. oktober 2009

hc=k

Trutten skriver:

Jeg kan desværre ikke hjælpe med følelserne, selvom jeg godt forstår, at du har det sådan. Jeg håber, at du bliver glad for det.

Men jeg har flyttet mange gange, og har en metode jeg plejer at bruge.

1. Har I kælder, loftsrum eller lign. så start med at få ryddet ud og pakket de ting, I rent faktisk vil have med, ned. At flytte er ofte en god lejlighed til at få ryddet ud.

2. Start med alle de ting, du helt sikkert ikke kommer til at bruge eller som du ikke vil mangle. Pyntegenstande, CD'er, bøger, DVD'er, kontor, tøj som ikke passer årstiden, tæpper, meget legetøj, spil, hylder skrues af, billeder pilles ned osv. Jeg starter gerne med at rydde et stort hjørne i stuen, hvor man kan stille alle de nedpakkede ting.

3. Eftehånden som tiden nærmer sig, kan man gå grovere til værks. Alt hvad du ikke har/får akut behov for, pakkes ned. Dvs. det meste toiletgrej, de meste i køkkenet, møbler der ikke er nødvendige, sengetøj, de mange ekstra håndklæder osv.osv. Det gælder om, kun at have de ting, som er absolut nødvendige.

4. I de sidste dage må man leve lidt underligt. Spise af paptallerkener og klare sig med en enkelt gryde, en enkelt parfume osv. Jeg synes det hjælper meget, at man på selve flyttedagen kun skal koncentrere sig om at få flytningen til at glide. Det duer ikke, at man da skal til at pakke ned.

5. Husk at have sørget for masser af drikke og mad - især hvis I får hjælp. Man kan ikke være bekendt at folk, der hjælper, sulter eller tørster.

Det er en vildt god liste

Den gemmer jeg lige og bruger det gør det noget mere overskueligt.
Tusind tak skal du have det bliver en stor hjælp

Anmeld

13. oktober 2009

CarinaSB

Det er bare rigtig svært .. Jep kender godt det med at kæresten bare siger det er ikk så svært .. Men JO det er det .. det er noget som betyder rigtig meget for en .. Så det er et helved at pakke

Anmeld

14. oktober 2009

Mumto3

Vi er også lige flyttet, og det var bare rigtig svært. Vores dejlige lille datter er både undfanget og kommet til verden i vores soveværelse (ved en planlagt hjemmefødsel med to dejlige jordmødre og far var tilstede). Det var næsten umuligt for mig at flytte fra det soveværelse. Det er jo i ordet bogstaveligste forstand min datters fødehjem, og der hun har været hele sit liv (hun er 1½år). Så jeg kan sagtens følge dig. Men den lejlighed vil bare altid være noget specielt for mig, og jeg vil da køre forbi med hende en dag, og pege op på vores vinduer og fortælle, at lige derinde blev hun født.

Anmeld

14. oktober 2009

Mor.sander

Vi skal også flytte om en måned, jeg syntes også det er sværet at komme i gang med at pakke hele ens liv ned. Mens jeg har boed her har mit liv taget en helt ny drejning til det positive og det er jo fantastisk dejligt. Men der er også mindre som ikke er så dejlige som jeg glæder mig til at komme væk fra og starte helt fra bundet, i et nyt hus sammen med manden, ungerne og hvor vi kan skabe vores helt egne nye gode mindre.
Men i det hele taget er det ikke nemt at skulle pakket et liv sammen, der er jo masser af mindre forbindet med ens ting.. Og som en anden skrev så er det et helved at pakke ned!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.