Pyha, overvejede at være anonym, men pyt. Jeg havde en voldsom infektion efter fødslen i december, og som et bifund fandt man, da man scannede min livmoder, at min milt var forstørret. Jeg blev derfor tilknyttet medicinsk afsnit. Hypotesen var, at den var forstørret netop pga den voldsomme infektion. Derfor skulle mine tal følges, og når de var normaliserede skulle jeg genscannes.
I starten af februar fik jeg taget nye prøver der viste, at leukocytter og CRP var normale igen. Dejligt. Fik tid til ny scanning 10. April.
Jeg har også været til samtale på sygehuset, hvor snakken gik på at afdække symptomer på leukæmi, da man gerne se forstørret milt ved leukæmi. Heldigvis havde jeg ikke symptomerne, og mine blodtal pegede heller ikke på det.
Men nu går jeg i limbo. Og jeg prøver ikke at tænke på det, men nogen dage fylder det meget, tanken om hvis den stadig er for stor eller vokset. Jeg er virkelig bange for at have en eller anden cancer sygdom.
Nu er min scanning så blevet rykket frem til fredag. Årsagen er, at jeg har symptomer Fra mavesækken hvor den nærmest føles "i vejen" når jeg har spist, normalt kan man jo ikke mærke den. Og så får jeg ubehag op i spiserøret.. Men ikke ligesom sure opstød da jeg var gravid.
Og fordi en meget forstørret milt kan presse på mavesækken er jeg altså rykket frem. Og jeg er helt ærligt så bange, for hvad nu hvis den er blevet så stor, hvad skyldes det så, for jeg er ikke syg mere 
Jer andre der har prøvet at vente på afklaring omkring mulig alvorlig sygdom, hvordan har i klaret ventetiden? Overlægen spurgte ind til cancer symptomer i går så som almentilstand, nattesved, feber og ufrivillig vægttab, og har ingen af delene og har det fint, så det er vel et godt tegn?
Det med maven kan jo også være måske mavesår eller noget med mavesyre, men lige nu ved jeg intet, og det hyler mig totalt ud af den. Den der følelse af, at der er noget i vejen med ens organer, men måske ikke, og hvis der er, hvad så..