Graviditet og ADHD-medicin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

482 visninger
1 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. marts 2018

MathQB

Hej! Min kæreste og jeg er begyndt at snakke om babyer - vi vil SÅ gerne! Men jeg er på ADHD medicin (Strattera 60 mg hver aften) og jeg er bange for, om det kan skade fosteret på nogen måde? Jeg har hørt så meget forskelligt omkring det her emne og er egentlig ret forvirret - må man tage ADHD medicin under graviditeten? Og hvis ja, skal det så trappes ned til en mindre dosis? 
Jeg har også hørt nogen sige, at deres ADHD symptomer nærmest forsvandt under graviditeten.. 

Har nogen erfaring med det? 

Jeg ved ikke, hvordan jeg skal få min hverdag til at hænge sammen uden medicinen, men hvis det er det, der skal til ..  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2018

Anonymor

MathQB skriver:

Hej! Min kæreste og jeg er begyndt at snakke om babyer - vi vil SÅ gerne! Men jeg er på ADHD medicin (Strattera 60 mg hver aften) og jeg er bange for, om det kan skade fosteret på nogen måde? Jeg har hørt så meget forskelligt omkring det her emne og er egentlig ret forvirret - må man tage ADHD medicin under graviditeten? Og hvis ja, skal det så trappes ned til en mindre dosis? 
Jeg har også hørt nogen sige, at deres ADHD symptomer nærmest forsvandt under graviditeten.. 

Har nogen erfaring med det? 

Jeg ved ikke, hvordan jeg skal få min hverdag til at hænge sammen uden medicinen, men hvis det er det, der skal til ..  

Det er på ingen måde for at lyde nedladende, men det er selvfølgelig noget, som du skal drøfte med din læge eller psykiater, og ikke at online fora - du risikerer at få en masse misvisende svar held og lykke med projektet! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.