Strejke og lockout

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

284 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. marts 2018

Anonym trådstarter

Jeg er sosu, og er medlem af krifa da FOA desværre er alt for dyrt, samt kunne jeg ikke lide hvordan de snakkede til mig

jeg er nyuddannet 

jeg er gravid - jeg kan ikke finde hoved og hale i det her strejke og lockout ?

nu læser jeg vi ikke skal strejke? Men mere andre grupper 

jeg er helt lost, og mine kollegaer har hver deres mening 

er der en venlig sjæl der kan fortælle hvordan sosu bliver ramte?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2018

An&Jo

Tænker ikke at du er ramt overhovedet da du ikke er medlem af de fagforeninger der går i strejke. Du vil højst sandsynligt ende som en del af nødberedskabet. 

Men ellers kan du finde listen over steder der skal strejke på FOA’s hjemmeside. 

Ender det i lockout er hjemmepleje og plejecentre ikke med da det er mennesker der har et reelt behov for hjælp og man derfor ikke må lave lockout de steder. 

Anmeld Citér

18. marts 2018

nanan78

Profilbillede for nanan78

Som nævnt ovenfor er du ikke en del af konflikten, da du står i gul fagforening. Du skal møde på arbejde som du plejer, og kan blive en del af nødberedskabet. Hvis ikke I har nødberedskab, og din arbejdsplads er en del af konflikten kan du risikere at blive blokeret af dine kolleger, da du i så fald er det man kalder skruebrækker. Nuværende situation illustrerer meget fint forskellen på FOA og de gule fagforeninger.

Anmeld Citér

18. marts 2018

Mom of Two

Kontakt din fagforening og hør hvordan du skal forholde dig.

Men du er ikke en direkte del af konflikten. Du kan heller ikke få konfliktstøtte hvis du af en eller anden grund ikke kan arbejde (arbejdsplads lukket, blokeret af kollegaer osv). 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.