Feber hallucinationer 3årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.485 visninger
6 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. marts 2018

FruStolpe

Jeg søger sjældent råd online, men vagtlægen har pt 20 minutters ventetid 

Min pige på 3 har 40 i feber og var faktisk faldet i søvn. Men vågner fuldstændig i panik. Hun ser ting, dyr og mennesker som ikke er der. Hun genkender ikke hverken sin far eller jeg. Der går et par minutter før hun kommer til sig selv. Men det var vildt skræmmende. 

Er ikke helt sikker på hvad mit spørgsmål er, men skulle der sidde en der kan berolige mig lidt med erfaringer så tager jeg gerne imod. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2018

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
FruStolpe skriver:

Min pige på 3 har 40 i feber og var faktisk faldet i søvn. Men vågner fuldstændig i panik. Hun ser ting, dyr og mennesker som ikke er der. Hun genkender ikke hverken sin far eller jeg. Der går et par minutter før hun kommer til sig selv. Men det var vildt skræmmende. 

Er ikke helt sikker på hvad mit spørgsmål er, men skulle der sidde en der kan berolige mig lidt med erfaringer så tager jeg gerne imod. 

Puha det lyder slet ikke godt. Hvor længe har din datter været sløj? Får hun væske?

Du skal helt sikkert have fat i vagtlægen. Giv lyd, hvordan det går. 

Stort kram

Anmeld Citér

17. marts 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
FruStolpe skriver:

Jeg havde ofte febervildelser som barn, præcis som du beskriver - kunne ikke trøstes af min mor, da jeg ikke genkendte hende, fik besøg af klovne og mærkelige dyr m.v. Nu er det jo godt nok maaaange år siden, men min mor fik at vide, at det var ufarligt, og at hun udelukkende skulle fokusere på min temperatur som indikator for, om jeg var “ok”. 

Jeg forstår godt, det er skræmmende! 

Anmeld Citér

17. marts 2018

Momselomse

Profilbillede for Momselomse
FruStolpe skriver:

Vores dreng (godt nok 8 år) har lige haft en ordentlig omgang influenza ned dertil hørende høj feber OG feber vildelse, han talte sort og kunne slet ikke forstå hvad vi sagde. Han sad og gloede ud i luften og bare helt væk fra vinduet. Meget ubehageligt! Evt. sænk feber med Panodil  (hvis I selvfølgelig vil det), det er jo en af bivirkningerne ved meget høj feber at de bliver helt skøre mens det står på.  God bedring med hende.

Anmeld Citér

17. marts 2018

God-mor

FruStolpe skriver:

Jeg har ikke oplevet det med mine børn, men jeg led meget af feber hallucinationer da jeg var barn. Kan huske at jeg så lyserøde elefanter i loftet og andre ting som ikke var der. 

Jeg kan godt forstå det er lidt skræmmende at se ens barn have det så skidt I skal helt sikkert have talt med vagtlægen og hvis i er utrygge så kræv at få hebde tilset

Rigtig god bedring med hende 

Anmeld Citér

17. marts 2018

FruStolpe

Tak for jeres svar 

Jeg fik fat i vagtlægen som ville se hende. Men vi er hjemme igen -uden anmærkninger 

Hun har jo bare influenza som 90%af alle andre. Og febervildelserne er ufarlige

Men de vil altid se børn med så høj feber for at udelukke meningitis for at ha ryggen fri. Og det forstår man jo godt

Men igen tak for jeres svar

Anmeld Citér

17. marts 2018

Panther

Profilbillede for Panther

Google “Night terrors”.. det er ret almindeligt hos små børn, især ifm sygdom.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.