Hej du.
Jeg har en veninde, som fik en lille søn, der havde kolik. Det var meget hårdt ved dem og hun var helt udkørt.
Da drengen så er 5-6 måneder, og det endelig er begyndt at vende med kolikken, så finder hun ud af, at hun er gravid igen. Hun ringede stortudende og der gik noget tid inden, det overhovedet kunne forstås, hvad der var galt.
De valgte at få barnet trods bekymringer om manglende overskud, ny kolik, osv. Der endte med at være 13 mdr mellem børnene.
I dag er de hhv. 2 og 3 år, og hun er lykkelig for dem. Det har selvfølgeligt været hårdt med to så små Blev ørn på én gang, men den lille var et "nemt" barn, og den store elsker den lille ud over alle grænser. Allerede nu gør de små næsten alt sammen.
Jeg kender også et brødrepar med 16 mdr imellem. Dem lærte jeg først at kende som teenagere, så kender ikke til moderens opfattelse af deres barndom, men det var også hinandens bedste venner, og opfattede sig selv som tvillinger og gjorde ikke noget uden hinanden.
Så det kan sagtens ende godt, selvom der er kort mellem børnene! 
Selv har jeg 4 år mellem mine, og alligevel endte jeg med en periode med 2 blebørn, og nætter, hvor de begge vågnede mange gange, på skift af hinanden. Så stor aldersforskel er heller ikke en garanti for masser af nattesøvn og et nemt forløb 
Anmeld
Citér