Slået en anden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

602 visninger
8 svar
0 synes godt om
16. marts 2018

Anonym trådstarter

Jeg har fået en besked fra min søns lærer at han har slået en anden dreng idag og hans hovedet ned i gulvet ( de sad ned da det skete ). 

Det ligner ham bare slet ikke, jeg får det helt dårligt over at min søn har gjort det. 

Ville lige ud med det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg har fået en besked fra min søns lærer at han har slået en anden dreng idag og hans hovedet ned i gulvet ( de sad ned da det skete ). 

Det ligner ham bare slet ikke, jeg får det helt dårligt over at min søn har gjort det. 

Ville lige ud med det

Anmeld Citér

16. marts 2018

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Tak 

nu tænker man hvad har man gjort, jeg føler jeg har gjort noget forkert, min søn er ikke opdraget sådan og jeg havde aldrig troet det ville ske 

han er 7 år 

Anmeld Citér

16. marts 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Tak 

nu tænker man hvad har man gjort, jeg føler jeg har gjort noget forkert, min søn er ikke opdraget sådan og jeg havde aldrig troet det ville ske 

han er 7 år 

Rolig nu 

Mine børn er heller ikke opdraget til at slås, men sjældent sker det. Når nu din dreng ikke har gjort det før, så er det vigtigt at du høre hans side af sagen - også selvom det altid er forkert at slå.

Anmeld Citér

16. marts 2018

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Rolig nu 

Mine børn er heller ikke opdraget til at slås, men sjældent sker det. Når nu din dreng ikke har gjort det før, så er det vigtigt at du høre hans side af sagen - også selvom det altid er forkert at slå.

Ja jeg ved det godt, men man får det alligevel helt puha. 

Og selvfølgelig ondt af den anden dreng og håber ikke at forældrene så ser anderledes til min søn 

Anmeld Citér

16. marts 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Ja jeg ved det godt, men man får det alligevel helt puha. 

Og selvfølgelig ondt af den anden dreng og håber ikke at forældrene så ser anderledes til min søn 

Det kan jeg ikke forstille mig at drengens forældre vil. Skolen har vel taget en snak med begge drenge, og de er sikkert begge to kommet videre

Anmeld Citér

16. marts 2018

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Det kan jeg ikke forstille mig at drengens forældre vil. Skolen har vel taget en snak med begge drenge, og de er sikkert begge to kommet videre

Ja det har de, og vi forældre har fået besked. 

Anmeld Citér

16. marts 2018

Mom of Two

Børn bliver frustreret og de reagerer. De har ikke samme filter som (de fleste) voksne har. Han ved garanteret godt at det er forkert at slå og være voldelig, men i nuet så han ingen anden mulighed. - Det er ikke opdragelsen den er gal med (det kan man snakke om hvis det sker igen og igen). 

Snak roligt med sønnen om det og lad ham fortælle hvad der skete. Han behøver formegentlig ikke engang få at vide at det gør man ikke, men I kan så evt fortælle hvordan han en anden gang skal reagere på en lign konflikt.

Anmeld Citér

16. marts 2018

Stivdie

Min bror slog en anden dreng, så han fik blodnæse da de var ca. 10 år. Drengen havde drillet min bror massivt, skudt papirkugler i nakken på ham osv. Min bror havde siddet og haft den indre dialog med sig selv : "Rolig nu, det er dig, der er den fornuftige, bare ignorer ham, bare gå væk så snart du kan..." og pludselig så han bare hånden fare frem og slå drengen i ansigtet.

Forældrene blev selvfølgelig inddraget, men den anden dreng sagde med det samme, at han havde selv bedt om det. 

Min bror har aldrig slået nogen siden, og her 30 år senere er han det mindst voldelige og udfarende menneske på jorden. 

Så der han være en rationel forklaring på din drengs reaktion. Han skal selvfølgelig vide, det ikke accepteres, at han slår, men tænker der er en grund. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.