Jer med drengebørn - knude i brystet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.088 visninger
15 svar
9 synes godt om
14. marts 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Hej alle sammen,

Først vil jeg starte med at sige, at vi skal til lægen med søn imorgen, så tjekket skal det nok blive

Men vores 12 årige søn kom i sidste uge og fortalte at han havde fundet en "knude" under sin venstre brystvorte, og han syntes at den var vokset, siden han først opdagede den en uge forinden.

Både min mand og jeg mærkede efter og den mærkes meget tydeligt. Nu har vi mærket på et par gange efterfølgende, og den er vokset. Der er ingenting under den højre.

Dertil skal det nævnes, at min søn ofte har været syg gennem de sidste 7-8 måneder, med blandet "skidtmas", træthed, feber, snot og alt sådan noget - og det kan jo sagtens være uafhængigt af hinanden, al den sygdom og knuden.

Jeg tænker umiddelbart at det nok er noget med hormoner, da han jo er ret godt på vej til at blive teenager.

Men jeg tænker om jer med drengebørn mon har oplevet noget ala det samme med jeres sønner?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2018

A-1995

Keg tænker det er godt i skal til lægen. Umiddelbart burde den jo ikke vokse fra dag til dag hvis de feks bare var en lymfeknude pga virus.. 

håber ikke det er noget ��

Anmeld Citér

14. marts 2018

Mom

Profilbillede for Mom
A-1995 skriver:

Keg tænker det er godt i skal til lægen. Umiddelbart burde den jo ikke vokse fra dag til dag hvis de feks bare var en lymfeknude pga virus.. 

håber ikke det er noget ��

Tak

Jeg syntes også at have læst at hævede kirtler i brystet burde være ømme? Men min drengs knude er slet ikke øm..

Anmeld Citér

14. marts 2018

A-1995

Mom skriver:

Tak

Jeg syntes også at have læst at hævede kirtler i brystet burde være ømme? Men min drengs knude er slet ikke øm..

Er den hård eller blød? Og kan den skubbes rundt med?

Anmeld Citér

14. marts 2018

Mom

Profilbillede for Mom
A-1995 skriver:

Er den hård eller blød? Og kan den skubbes rundt med?

Hmm, såen mest lidt blød, jeg syntes umiddelbart ikke at man kan skubbe rundt med den (eller smutte rundt med den, er nok mere forklarende).

Anmeld Citér

16. marts 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Min søn blev undersøgt at 2 læger igår. Knuden/ hævelsen er IKKE øm, og den er ikke afgrænset (fx. som en ært). Han har derfor fået taget blodprøver i dag.

Jeg er selvsagt meget bekymret

Anmeld Citér

16. marts 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Godt at i har fået taget blodprøver og krydser finger for at i får hurtig svar, og at det ik er noget. Vh Stine 

Anmeld Citér

16. marts 2018

Tin

Profilbillede for Tin
Mom skriver:

Hej alle sammen,

Først vil jeg starte med at sige, at vi skal til lægen med søn imorgen, så tjekket skal det nok blive

Men vores 12 årige søn kom i sidste uge og fortalte at han havde fundet en "knude" under sin venstre brystvorte, og han syntes at den var vokset, siden han først opdagede den en uge forinden.

Både min mand og jeg mærkede efter og den mærkes meget tydeligt. Nu har vi mærket på et par gange efterfølgende, og den er vokset. Der er ingenting under den højre.

Dertil skal det nævnes, at min søn ofte har været syg gennem de sidste 7-8 måneder, med blandet "skidtmas", træthed, feber, snot og alt sådan noget - og det kan jo sagtens være uafhængigt af hinanden, al den sygdom og knuden.

Jeg tænker umiddelbart at det nok er noget med hormoner, da han jo er ret godt på vej til at blive teenager.

Men jeg tænker om jer med drengebørn mon har oplevet noget ala det samme med jeres sønner?

Begge vores nu store sønner (17 og 20år) fik knuder under deres brystvorter i begyndelsen af deres pubertet. I starten var de ikke ømme, men efter som purbeten skred frem blev de mere ømme og hårde.

De forsvandt helt som undviklingen/puberteten skred frem .

Jeg tror det er en del af det der sker i kroppen gennem barn til voksen forvandling  lidt ligesom piger der får mens.

Det er dog godt i får det undersøgt!! Jeg håber det kan give jer lidt ro.

Anmeld Citér

16. marts 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Tin skriver:

Begge vores nu store sønner (17 og 20år) fik knuder under deres brystvorter i begyndelsen af deres pubertet. I starten var de ikke ømme, men efter som purbeten skred frem blev de mere ømme og hårde.

De forsvandt helt som undviklingen/puberteten skred frem .

Jeg tror det er en del af det der sker i kroppen gennem barn til voksen forvandling  lidt ligesom piger der får mens.

Det er dog godt i får det undersøgt!! Jeg håber det kan give jer lidt ro.

Jeg håber virkelig det er noget som bare høre alderen til

Det som bekymre os (og lægen) er at "knuden" er vokset, og ikke er afgrænset, samt at den slet ikke er øm - min dreng har kendt til den 1 mdr.

Anmeld Citér

17. marts 2018

Kay

Min mand havde sådan en knude for et år siden... Den var lige som du beskriver den... Han gik også til lægen og blev sendt videre til undersøgelser for bryst kræft da båden hans mor og mormor havde haft det.

De tog blodprøver, scannede og tog en biopsi 

Det viste sig dog at være en harmløs knude der er gået i sig selv igen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.