Skat og barsel - evt nogle medarb hos skat herinde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

677 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. marts 2018

heaven

Hej

øvvvv - jeg skal af med penge, jeg har dog ikke en skid forstand på skat.

jeg forstår ikke at jeg skal af med skat når jeg har haft en lavere indtægt end jeg plejer, i og med jeg har fået barselsdagpenge i 4 mdr... har haft barsel med alm løn i 26 uger og derefter de 4 mdr på barselsdagpenge

har jeg overset noget

skulle jeg have gjort noget da jeg overgik til dagpenge

kan jeg gøre noget nu

håber nogen kan hjælpe eller svare?.

vh Jannie 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2018

Anonym

Det er mega ærgerligt, men tænker du har brugt sit beskæftigelsesfradrag på barselsdagpenge, det tror jeg ikke man må

Anmeld Citér

12. marts 2018

drabo

Profilbillede for drabo

Som oftest gør indtægtensstørrelse ikke det store for skatteprocenten medmindre man rammer topskatten.

Men fradrag har stor betydning - så ja som nævnt kan

beskæftigelsesfradraget måske være ændret da det er en procentdel af din indkomst, som jo så har været lavere.

Det er også muligt at du har haft færre renteudgifter, hvis i har lån i f.eks. hus eller andet - så er rentefradraget mindre.

Hvis du får kørselsfradrag normalt, så har du heller ikke dette fradrag mens du er på barsel.

Ellers så se på tallene for årsopgørelsen i år og sidste og se hvor der er forskel - så kan du måske finde forklaringen.

Anmeld Citér

12. marts 2018

heaven

drabo skriver:

Som oftest gør indtægtensstørrelse ikke det store for skatteprocenten medmindre man rammer topskatten.

Men fradrag har stor betydning - så ja som nævnt kan

beskæftigelsesfradraget måske være ændret da det er en procentdel af din indkomst, som jo så har været lavere.

Det er også muligt at du har haft færre renteudgifter, hvis i har lån i f.eks. hus eller andet - så er rentefradraget mindre.

Hvis du får kørselsfradrag normalt, så har du heller ikke dette fradrag mens du er på barsel.

Ellers så se på tallene for årsopgørelsen i år og sidste og se hvor der er forskel - så kan du måske finde forklaringen.

Tak tak for svar..... skulle jeg have gjort noget inden jeg fik dagpenge? Kan jeg gøre/rette noget nu?

Anmeld Citér

12. marts 2018

drabo

Profilbillede for drabo

Det er jo for sent at gøre noget ved skatten i 2017 nu, men tjek dine tal i forskudsopgørelsen for 2018.

se om der er nogle fradrag, som er for store. Skat bruger ofte flere år gamle tal, så se på tallene i årsopgørelsen og ret til i forskudsopgørelsen, så bliver det du evt har fået for meget de første måneder fordelt som ekstra betalinger ud over resten af året fremfor en regning til næste år.

jeg plejer at være konservativ med mine fradrag, altså modvilje skrive dem lidt lavere end de nok er, og optimistisk med min indkomst, så er jeg sikker på ikke at få et smæk, men det er jo en smagssag om man kan lide at få penge tilbage eller hellere vil have dem hver måned.

Anmeld Citér

14. marts 2018

Anonym

Jeg fik et smæk sidste år, som jeg heller ikke kunne forstå, da jeg havde rettet kørsel til. Da jeg gik mine papirer igennem, fandt jeg ud af, at både min arbejdsgiver og udbetaling Danmark havde brugt mit månedlige fradrag i den måned, jeg kom tilbage fra barsel. Jeg kom tilbage midt i en måned, så for en del af udbetalingsperioden skulle jeg have dagpenge og i sidste del fik jeg alm. løn og her havde begge betalere, så brugt 100% af mit fradrag for den måned til at beregne udbetalingen, så jeg altså fik fradraget 2 gange og den ene skulle så betales tilbage.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.