Infektionstal - att. læge, sygeplejerske el. lign.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.171 visninger
6 svar
2 synes godt om
12. marts 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg blev til morgen ringet op af min læge, som havde tjekket blodprøver fra sidste uge og ville sige, at infektionstallene var høje, så jeg skal have taget nye prøver onsdag. Jeg har ikke været syg - eller, jeg har et scleroseattak p.t., men arbejder og er okay. 

Så var det, jeg kom til at tænke på, at jeg er i forsøg med ny medicin (sclerose), og at jeg skal være meget opmærksom på infektioner og kontakte scleroseklinikken ved diverse betændelser, hvilket ikke har været aktuelt. 

Mit spørgsmål: Ser det her skidt ud, eller er det blot inden for “normale” udsvingninger? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2018

Mor og meget mere

Mor og meget mere skriver:

Jeg blev til morgen ringet op af min læge, som havde tjekket blodprøver fra sidste uge og ville sige, at infektionstallene var høje, så jeg skal have taget nye prøver onsdag. Jeg har ikke været syg - eller, jeg har et scleroseattak p.t., men arbejder og er okay. 

Så var det, jeg kom til at tænke på, at jeg er i forsøg med ny medicin (sclerose), og at jeg skal være meget opmærksom på infektioner og kontakte scleroseklinikken ved diverse betændelser, hvilket ikke har været aktuelt. 

Mit spørgsmål: Ser det her skidt ud, eller er det blot inden for “normale” udsvingninger? 

Ingen kloge? 

Anmeld Citér

13. marts 2018

Anonymor

Jeg er ikke læge så jeg skal ikke udtale mig skråsikkert, men som jeg læser det har du et CRP på 8? Tallene er noget rodede sammen. I så fald tænker jeg ikke det er voldsomt. En smule forhøjet men det er ikke et mega højt tal. Jeg har lige været indlagt med et på 350. Og de sagde at ved ufarlig virus lå det som regel op til 20 stykker. Det skal normalt være under 4. Så tænker at i forhold til din sygdom i øvrigt giver det god mening at holde øje med, særligt hvis det er en særlig vigtig faktor for dig, men tallet set isoleret lyder ikke alarmerende. En anelse forhøjet  

Anmeld Citér

13. marts 2018

Anonymor

Hov lige en tilføjelse. Man kigger ikke udelukkende på CRP, det er også nogle af de andre tal, hvor det kunne se ud som om de hos dig også er lidt forhøjede. Så det er nok meget godt lægen holder øje - men i min beskedne ikke ekspert viden, kun som patient og kæreste til nurse lyder det ikke voldsomt. Men igen: jeg er ikke ekspert! 

Anmeld Citér

14. marts 2018

Mor og meget mere

Anonymor skriver:

Hov lige en tilføjelse. Man kigger ikke udelukkende på CRP, det er også nogle af de andre tal, hvor det kunne se ud som om de hos dig også er lidt forhøjede. Så det er nok meget godt lægen holder øje - men i min beskedne ikke ekspert viden, kun som patient og kæreste til nurse lyder det ikke voldsomt. Men igen: jeg er ikke ekspert! 

Nej, det er du måske ikke, men du ved mere på området, end jeg gør, og det var beroligende læsning. Tak! 

Anmeld Citér

14. marts 2018

Ea1

Umiddelbart kunne det se ud til du måske har en infektion af en art. Din crp (infektionstal), er i normalimrådet, men da både leucocytter og neutrofile er forhøjede, kunne det tyde på en infektion. Jeg ved dog ikke hvordan kroppen reagere på din sygdom, dog mener jeg min veninde med schlerose har forhøjede leucocytter. Jeg ville nok tage kontakt til den afd hvor jeg bliver fulgt med aktuel sygdom, i stedet for egen læge  ud over det har du fine tal. 

Anmeld Citér

14. marts 2018

HBV

Din CRP er kun lidt forhøjet, hvorimod de andre er reaktivt forhøjede. Så jeg ville kontakte skleroseklinikken - bare for en god ordens skyld i hvert fald

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.