Jeg er gravid med mit 3. barn med termin i september.
Denne gang er mit BMI på den forkerte side af 27, som betyder at jeg skal igennem glukosebelastning.
Mine andre børn har vejet 4200 gram og 4400 gram, født nogenlunde omkring termin begge to, men jeg har ikke haft tegn på sukkersyge.
Jeg har desværre døjet med angst i perioder igennem mit liv og denne graviditet er ingen undtagelse, men jeg gør hvad jeg kan for at holde det nede og arbejde med det.
En af de ting som jeg selv gør meget ud af, er at forsøge at undgå for meget sukker og helt at undgå koffein. Dette fordi jeg hurtigt får hjertebanken og jeg ved at det tricker angsten hos mig. Det tror jeg mange med angst kender til.
Nu er jeg dog begyndt at blive enormt utilpas ved tanken om at skulle igennem testen, hvis det vil give mig de “symptomer”. At skulle sidde i et rum fyldt med andre kvinder som også skal igennem det og så skulle risikere et angstanfald, det hyler mig lidt ud af den.
Er der andre med angst som har følt noget lignende eller har været igennem det og bare havde en god oplevelse?
Eller findes der et alternativ?
Det skal siges at jeg godt kunne være tryg ved at gøre det herhjemme, men at det er hele det setup ved at udsætte mig selv for eventuelle angst-trickere et fremmed sted med fremmede mennesker.
... nå ja, og en del af min angst handler desværre om opkast. Så det gør det heller ikke nemmere.
Jeg håber på nogle venlige og konstruktive svar.
:-)
Anmeld
Citér