Spørgsmål til glukosebelastning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.083 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. marts 2018

Anonym trådstarter

Jeg er gravid med mit 3. barn med termin i september.

Denne gang er mit BMI på den forkerte side af 27, som betyder at jeg skal igennem glukosebelastning. 

Mine andre børn har vejet 4200 gram og 4400 gram, født nogenlunde omkring termin begge to, men jeg har ikke haft tegn på sukkersyge.

Jeg har desværre døjet med angst i perioder igennem mit liv og denne graviditet er ingen undtagelse, men jeg gør hvad jeg kan for at holde det nede og arbejde med det.

En af de ting som jeg selv gør meget ud af, er at forsøge at undgå for meget sukker og helt at undgå koffein. Dette fordi jeg hurtigt får hjertebanken og jeg ved at det tricker angsten hos mig. Det tror jeg mange med angst kender til.

Nu er jeg dog begyndt at blive enormt utilpas ved tanken om at skulle igennem testen, hvis det vil give mig de “symptomer”. At skulle sidde i et rum fyldt med andre kvinder som også skal igennem det og så skulle risikere et angstanfald, det hyler mig lidt ud af den.

Er der andre med angst som har følt noget lignende eller har været igennem det og bare havde en god oplevelse?

Eller findes der et alternativ?

Det skal siges at jeg godt kunne være tryg ved at gøre det herhjemme, men at det er hele det setup ved at udsætte mig selv for eventuelle angst-trickere et fremmed sted med fremmede mennesker.

... nå ja, og en del af min angst handler desværre om opkast. Så det gør det heller ikke nemmere.

Jeg håber på nogle venlige og konstruktive svar.

:-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har godt nok ik angst, men fik en glukose test først gang.

Jeg ku slet ik mærke noget. Havde også fået at vide at det ku være lidt kvalm, men lægen var så sød, at putte lidt citronsaft i den søde væske, så det ik smagt så ulækkert. Så måske det ku være en ide at bede om at få.

Også ta dit eget underholdning med, så du ik ku har de gamle blade, som tidsfordriv. Vh Stine 

Anmeld Citér

11. marts 2018

1518

Jeg har fået den lavet hos min egen læge, og hver gang har jeg fået lov til at køre hjem i de 2 timer. Jeg kunne nemlig ikke holde til at sidde i deres elendige stole i venteværelset (pga. bækkensmerter). Måske du kunne få lov til det samme?

Og så vil jeg også sige, at så er det heller ikke værre. Men sørg for at have mad klar, så du kan få noget at spise/drikke så snart, testen er slut. 

Anmeld Citér

11. marts 2018

Bebe89

Jeg har prøvet både hos egen læge og på sygehuset. Begge gange sad jeg og ventede i venteværelset, havde underholdning med. På sygehuset var det sammen med andre der skulle have taget blodprøve. Jeg tænker at du evt kan få lov til at sidde lidt afsides, hvis du ikke er glad for at sidde sammen med andre. Muligvis kan du også få lov til at indtage “drinken” i enrum, hvis du nævner dine problemer. Vi var vist en tre-fire stykker der blev kaldt ind samtidigt. Men jeg ville da spørge om du kan få lov til at gøre det alene. Eller evt spørg om du kan gøre det ved egen læge, der er man da i hvert fald alene om det 

Held og lykke med det! Og tillykke med graviditeten!

Anmeld Citér

11. marts 2018

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres gode svar.

Det jeg egentlig er mest bekymret for er.. får man hjertebanken af at drikke det når nu man er fastende? Hvis ikke, så tror jeg ikke det vil være problem for mig nemlig og så skal jeg nok komme igennem det.

Men ellers kan jeg måske tale med min læge om at få den lavet der.

Anmeld Citér

11. marts 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Det jeg egentlig er mest bekymret for er.. får man hjertebanken af at drikke det når nu man er fastende? Hvis ikke, så tror jeg ikke det vil være problem for mig nemlig og så skal jeg nok komme igennem det.

Jeg fik slet hjertebanken eller noget. Vh Stine 

Anmeld Citér

11. marts 2018

1518

Anonym skriver:

Jeg døjede med hjertebanken i min anden graviditet, men mærkede ikke noget til det i forbindelse med hverken den første eller den anden glucosebelastning. Du skal dog forvente, at du er mere end almindeligt træt bagefter.

Anmeld Citér

11. marts 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg havde ingen hjertebanken... Jeg var bare enorm sulten. 

Anmeld Citér

11. marts 2018

Sandratoft

Anonym skriver:

Jeg fik den lavet i fredags ved min egen læge, og de har et rum med en sofa hvor jeg kunne ligge og hvile mig i de 2 timer. 

Og jeg fik ikke hjertebanken 

Anmeld Citér

11. marts 2018

B&J

Jeg havde også hørt alle de ting om at laste op og man skulle så ind og drikke det igen en anden dag. 

Men jeg fik noget citron i mit og ja det smagte ikke godt men 1-2-3 drak jeg det og havde min mor med for at have en at snakke med så tanker også kom væk fra det alle andre har sagt men der skete igen ting 

mig jeg fik ikke hjerte banken 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.