Dilemma - arbejde samme sted, som ens børn går.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Arbejde på samme skole, som ens børn går?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

838 visninger
9 svar
6 synes godt om
9. marts 2018

Anonym trådstarter

Jeg er uddannet lærer og ledig. I min kommune er der virkelig begrænset ledige stillinger indenfor det fag, i hvert fald lige nu.

Nu er der så kommet en ledig stilling på mine børns skole. Det er lige min profil og job er lyder rigtig spændende. Min datter går i 1. klasse og jeg har to børn mere, som skal gå på skolen på sigt. Stillingen er på 3-5. årgang. Skolen har et elevtal på 1000 fordelt på to matrikler.

Hvad gør jeg? Søger jobbet eller fravælger det på baggrund af at mine børn går/kommer til at gå på skolen?

Hvad tænker I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Du søger self jobbet, og hvis det på sigt viser sig at blive et problem, så søger du nyt. Vh stine

Anmeld Citér

9. marts 2018

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Du søger self jobbet, og hvis det på sigt viser sig at blive et problem, så søger du nyt. Vh stine

Ja, jeg tænker også at det ikke kan skade at prøve og skolen er jo som skrevet ret stor.

Anmeld Citér

9. marts 2018

Soonmom

Så længe du ikke skal være dine egne børns lære tænker jeg det går  

Anmeld Citér

9. marts 2018

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Du søger naturligvis jobbet. 

Når der er så mange elever, er der Evt mulighed for, at når dine børn når til det klassetrin, du underviser på, de kan komme i parallelklassen. 

Da jeg var barn var der flere lærere, der havde børn på skolen, og det var aldrig et problem. De underviste dog aldrig fast deres egne børn. 

På min datters gamle skole, som var en lille landsbyskole, var der også lærere med børn på skolen, som så underviste deres egne børn, men det var heller ikke noget problem. 

Anmeld Citér

9. marts 2018

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Jeg er uddannet lærer og ledig. I min kommune er der virkelig begrænset ledige stillinger indenfor det fag, i hvert fald lige nu.

Nu er der så kommet en ledig stilling på mine børns skole. Det er lige min profil og job er lyder rigtig spændende. Min datter går i 1. klasse og jeg har to børn mere, som skal gå på skolen på sigt. Stillingen er på 3-5. årgang. Skolen har et elevtal på 1000 fordelt på to matrikler.

Hvad gør jeg? Søger jobbet eller fravælger det på baggrund af at mine børn går/kommer til at gå på skolen?

Hvad tænker I?

Søg bare jobbet. 

En af mine veninders far arbejdede også på skolen mens hun gik der, og hun var glad for det. Både hende og hendes søskende lærte hurtigt hvornår han var Tom og hvornår han var far.

I sommers startede hans ældste barnebarn på skolen, og han lærte også lynhurtigt forskel på farfar og Tom.

Anmeld Citér

9. marts 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hvad tænker I?

Søg jobbet. Jeg er lærer for flere af mine kollegers børn. Det er ikke noget problem på en stor skole, og skulle det blive det på et senere tidspunkt, kan du jo søge overflytning. 

Anmeld Citér

9. marts 2018

HeMakesMe

Der er vist nærmest ingen skole, hvor der ikke er mindst ét barn, der også har en forælder, der er lærer samme sted!

Jeg gik selv i klasse med 2 lærerbørn og der var intet. Eleverne var præcis lige så vellidte som andre - og den ene elevs mor var endda vores tysklærer.

SØG JOBBET

Anmeld Citér

9. marts 2018

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg synes du skal søge jobbet.

Jeg arbejder på sammen skole, som min midterste datter går på, og underviser også hendes klasse. Hos mig har det ikke givet nogle problemer.

Anmeld Citér

9. marts 2018

Carina:-)

Søg det .

Mine børn går på friskole,og lærerne der -har deres børn gående der ,og det er intet problem . 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.