Kan jeg teste nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

350 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. marts 2018

Anonym trådstarter

Hej piger. Jeg er lidt i tvivl om jeg kan teste nu. 

Min sidste menstruation starts dato var den 15 februar. Jeg skal først have min næste menstruation D. 16. Men jeg har kvalme, niv og jag i maven og nogen vilde humør svinger. Kan jeg godt teste 9 dage før? Jeg ville i følge beregneren ca være 2+5 i dag.

Jeg kan simpelhent ikke vente, men jeg vil heller ikke teste for tidligt Jeg tror faktisk bare at jeg vil høre nogle historier om hvor i testede så tidligt. Altså det jo ikke mere end lille uges tid siden jeg havde æggeløsning, i følge de beregnere man kan finde på nettet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej piger. Jeg er lidt i tvivl om jeg kan teste nu. 

Min sidste menstruation starts dato var den 15 februar. Jeg skal først have min næste menstruation D. 16. Men jeg har kvalme, niv og jag i maven og nogen vilde humør svinger. Kan jeg godt teste 9 dage før? Jeg ville i følge beregneren ca være 2+5 i dag.

Jeg kan simpelhent ikke vente, men jeg vil heller ikke teste for tidligt Jeg tror faktisk bare at jeg vil høre nogle historier om hvor i testede så tidligt. Altså det jo ikke mere end lille uges tid siden jeg havde æggeløsning, i følge de beregnere man kan finde på nettet.

Nej, det kan du ikke, du er teknisk set slet ikke gravid endnu, men det kan selvfølgelig stadig nå at ske indenfor de næste par dage.

Anmeld Citér

7. marts 2018

frkchili

Jeg ville vente. Du kan med meget stor sandsynlighed ikke regne med det svar, du får på en test så tidligt. Havde selv rigtig svært ved at vente med at teste, men endte med at teste, da jeg var 3+3. Den var svagt positiv. Prøv i hvert fald at vente 4-5 dage mere 

Anmeld Citér

7. marts 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej, det kan du ikke, du er teknisk set slet ikke gravid endnu, men det kan selvfølgelig stadig nå at ske indenfor de næste par dage.

Jeg har læst mig frem til at man teste op til 10 dage før forventet mens. Og min mens er forventet om 9 dage. Jeg ville bare høre om andre havde testet så tidligt  

Anmeld Citér

7. marts 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har læst mig frem til at man teste op til 10 dage før forventet mens. Og min mens er forventet om 9 dage. Jeg ville bare høre om andre havde testet så tidligt  

Det passer ikke. Hvis du kender bare lidt til forplantning, så ved du, at ægløsning er 2+0, ægget implanterer 5-7 dage senere, altså omkring 3+0, og HCG dannes. Der skal være nok til at få 2 streger, og det sker som regel omkring 3+4-agtigt.

Hvis du vil være sikker på korrekt svar skal du vente til den dag, du forventer mens.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.