Søvn problemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.573 visninger
8 svar
0 synes godt om
6. marts 2018

lau85

Hej 

Jeg har en datter på 4 år 4 mdr, som altid har sovet dårligt om natten. Tror det max kan tælles på 2 hænder de nætter hun har sovet igennem. 

Det ender ofte med at jeg kommer ind til hende i løbet af natten og sover på en madras på gulvet. 

Vil ønske jeg kunne sove hele natten i min egen seng. 

Hjælp og god råde søges? 

Jeg har søgt lidt på nettet og fundet en hjemmeside “søvnproblemer” hvor man kan købe en cd med historie mm, som skulle hjælpe. Er der nogle som har erfaring med dem? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2018

Camillos

lau85 skriver:

Hej 

Jeg har en datter på 4 år 4 mdr, som altid har sovet dårligt om natten. Tror det max kan tælles på 2 hænder de nætter hun har sovet igennem. 

Det ender ofte med at jeg kommer ind til hende i løbet af natten og sover på en madras på gulvet. 

Vil ønske jeg kunne sove hele natten i min egen seng. 

Hjælp og god råde søges? 

Jeg har søgt lidt på nettet og fundet en hjemmeside “søvnproblemer” hvor man kan købe en cd med historie mm, som skulle hjælpe. Er der nogle som har erfaring med dem? 

Min datter sov faktisk på samme måde som du beskriver til hun blev 2, 5 år.. Hun havde et par gange haft mellemørebetændelse, men altså ellers ikke noget sagde lægen. Så bestilte jeg en tid hos en ørelæge.. Der kiggede hende rigtig igennem og hun havde væske i det ene øre... Han valgte hun skulle have lagt dræn på begge ører.. Da han ligger drænet var der faktisk væske på begge øre... Dagen efter sov hun fra 7 aften til 9 morgen uden afbrydelser og har stort set sovet igennem siden... Det ikke altid lægen kan se alt ��

Anmeld Citér

6. marts 2018

lau85

Camillos skriver:

Min datter sov faktisk på samme måde som du beskriver til hun blev 2, 5 år.. Hun havde et par gange haft mellemørebetændelse, men altså ellers ikke noget sagde lægen. Så bestilte jeg en tid hos en ørelæge.. Der kiggede hende rigtig igennem og hun havde væske i det ene øre... Han valgte hun skulle have lagt dræn på begge ører.. Da han ligger drænet var der faktisk væske på begge øre... Dagen efter sov hun fra 7 aften til 9 morgen uden afbrydelser og har stort set sovet igennem siden... Det ikke altid lægen kan se alt ��

Tak for rådet

Vi har fået tjekket hendes øre, og der var ingenting ☺️ 

Anmeld Citér

6. marts 2018

Camillos

lau85 skriver:

Tak for rådet

Vi har fået tjekket hendes øre, og der var ingenting ☺️ 

Også hos ørelægen ?  .. Har i prøvet at hæve hendes madras og sådan?? Måske er det også en tryghed i du kommer derind hun søger når hun ved du gør det 

Anmeld Citér

6. marts 2018

Mullemee

Min datter er snart 4 og hun sov heller ikke igennem før indtil for et par måneder siden. Hendes problem er, at hun drømmer meget voldsomt. 

Vi fik det råd at tale dagen godt igennem - evt lige høre i BH, når hun blev hentet, om der havde været nogle episoder, som kunne give anledning til noget natteroderi - og så give hende massage. Hver aften i to uger trykkede jeg hende på forskellige steder på armene, maven, brystet og ned af benene for at slutte af under fødderne. De første to dage synes hun, det var mærkeligt, men efter det så elskede hun det. Det gav en mere rolig nat.

Nu masserer jeg hende ikke længere, men vi taler stadig dagen igennem, og jeg kan nu blive i min seng - dog vågner jeg, når hun råber, men jeg behøver ikke altid stå op, fordi hun er faldet i søvn igen med det samme.

Anmeld Citér

6. marts 2018

lau85

Camillos skriver:

Også hos ørelægen ?  .. Har i prøvet at hæve hendes madras og sådan?? Måske er det også en tryghed i du kommer derind hun søger når hun ved du gør det 

Jep hos ørelæge. 

Tror måske mere det er trygheden, som

hun søger 

Anmeld Citér

6. marts 2018

A-1995

Min på 4 til maj har heller aldrig sovet igennem. Han har lige fået en kugledyne og nu vågner han "kun" 2-3 gange om natten, hvor han før vågnede 5-10 gange. Marius lider af Night terror så det er meget voldsomt når han vågner op.

Anmeld Citér

6. marts 2018

lau85

A-1995 skriver:

Min på 4 til maj har heller aldrig sovet igennem. Han har lige fået en kugledyne og nu vågner han "kun" 2-3 gange om natten, hvor han før vågnede 5-10 gange. Marius lider af Night terror så det er meget voldsomt når han vågner op.

Kender godt det med Night terror - det har vi også været igennem. Det er heldigvis ikke så tit mere.

hvilken indflydelse af kugledynen?

Anmeld Citér

6. marts 2018

noder1

Profilbillede for noder1

Mener du, at din datter har søvnproblemer"bare" fordi du skal ind til hende om natten og sove? Eller ligger der mere bag? Ikke for at negligere, at det kunne være dejligt med en hel nat i din egen seng, men jeg synes bare det er meget normalt, at børn vågner og gerne vil sove videre sammen med forældrene i løbet af natten. Da jeg var barn gik jeg altid ind til mine forældre og sov i deres seng i løbet af natten. Er det ikke en mulighed? Altså, at din datter kommer ind i din seng?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.