Smerter/jag nederst i maven uge 30

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

247 visninger
2 svar
2 synes godt om
3. marts 2018

LMA

Hej allesammen!

Jeg er førstegangsgravid (uge 30+3), og har haft en forholdsvis nem graviditet, kun plaget med lidt bækkensmerter pga arbejde.

I går da jeg havde fri fra job, kunne jeg godt mærke at min krop var rigtig brugt, og jeg fik lidt smerter i maven, men efter at få slappet lidt af, så gik det okay igen. I dag har jeg været til fødselsdag ved en veninde, hvor jeg har siddet ret meget på en stol i flere timer. Til sidst kunne jeg godt mærke at jeg begyndte at få smerter/stik/jag i den nederste del af maven, og jeg har det stadig efter at være kommet hjem (ca 1,5 time siden det startede). Smerten er stort set vedvarende, men varierende i styrke.

Jeg er meget i tvivl om, hvordan jeg lige skal forholde mig til det - skal jeg bare se tiden an, eller ringe til nogle som måske kan svare på hvad årsagen kan være?

Jeg håber du nåede med så langt!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2018

100%anonym

LMA skriver:

Hej allesammen!

Jeg er førstegangsgravid (uge 30+3), og har haft en forholdsvis nem graviditet, kun plaget med lidt bækkensmerter pga arbejde.

I går da jeg havde fri fra job, kunne jeg godt mærke at min krop var rigtig brugt, og jeg fik lidt smerter i maven, men efter at få slappet lidt af, så gik det okay igen. I dag har jeg været til fødselsdag ved en veninde, hvor jeg har siddet ret meget på en stol i flere timer. Til sidst kunne jeg godt mærke at jeg begyndte at få smerter/stik/jag i den nederste del af maven, og jeg har det stadig efter at være kommet hjem (ca 1,5 time siden det startede). Smerten er stort set vedvarende, men varierende i styrke.

Jeg er meget i tvivl om, hvordan jeg lige skal forholde mig til det - skal jeg bare se tiden an, eller ringe til nogle som måske kan svare på hvad årsagen kan være?

Jeg håber du nåede med så langt!

Det kan være baby der begynder at skrue sig derned eller sparker derned. Det kan godt give den form for ubehag stikkende smerte  

men er du nervøs så synes jeg du skal ringe tolv fødegangen og tale med en jordmoder. Hun kan helt sikkert berolige dig. Husk at det aldrig er forkert at ringe derind

Anmeld Citér

3. marts 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg ville altid ringe til Jordemoder eller fødegangen ved tvivl og ved smerter i området med baby :)

er anden gangs gravid nu så har lidt erfaring med denne gang heldigvis :)

men jeg vil hellere ringe 20 gange uden der er noget ved smerter til JM og FG end ikke at ringe og der er noget "galt"...

"galt" da det jo ikke behøver at være farligt på nogen måde, men godt kan være noget man skal være opmærksom på :)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.