Galdesten - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

374 visninger
0 svar
0 synes godt om
3. marts 2018

Anonym trådstarter

Jeg er ved at gå lidt kold af skræk. Jeg erkender gerne jeg har lidt af sygdomsangst på det seneste. Når så det er sagt kan min kæreste også mærke det. 

Sagen er den at jeg på det seneste har kunne mærke der ligesom er "noget i vejen" når jeg synker sammen eller ligger på maven. Det "noget" sidder ligesom mellem ribbenene, ved solar plexus/mellemgulvet. Min kæreste kan også mærke der er 'noget' når han trykker lidt der på mig.

Med til historien hører jeg har været indlagt før nytår hvor man som bifund fandt forstørret milt. Jeg blev ultralydsscannet og fik taget røntgen, men ud over milten nævnte de ikke der var noget. Jo, sten i galdeblæren, men det vidste jeg godt pga. Jeg har døjet meget med galdestensanfald. 

Nu er jeg jo sygt bange for det her "noget" vi kan mærke. Jeg tænker ikke det er milten. For som jeg forstår plejer den ikke ligefrem at vokse dén vej, når den er forstørret, og så skulle den dælme også være stor, hvis det var. Skal først have scannet milt igen til april for at se om den er skrumpet (de tror den var forstørret pga den infektion jeg havde).

Så er min tanke om det kan have noget at gøre med de galdesten, og det er der jeg ønsker jeres input. Jeg har haft 2.5 anfald den seneste uge (et halvt fordi det var så mildt jeg kunne sove fra det efter en diclofenac). Det ene stod på i næsten 11 timer og var ekstremt, vagtlægen var ude. Jeg kan ligesom mærke lidt ubehag omkring galdeblæreområdet hele tiden nu, også selvom jeg ikke har anfald.

Jeg tænker derfor på om det jeg mærker kan være noget hævelse af lever/galdeblære som følge af de mange anfald og det.. Er det noget nogen af jer har prøvet eller har erfaring med? 

Det er ømt når man trykker, så er ikke som sådan SÅ bange for cancer, for det skulle jo ikke være ømt.. Men så alligevel.. 

Hvad tænker i? 

Ja, i kan måske genkende mig baseret på min historie, det er okay.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.