Gravid og overvægtig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

558 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. marts 2018

Anonym trådstarter

Jeg er til min stor overraskelse blevet gravid med nr 2 med det samme, selvom jeg er 20 kilo før min første graviditet.

jeg vil gerne “tabe” mig ( på en sund måde!) vilde selvfølge passe på baby

- nogle herinde der har prøvet at tabe sig under graviditet

- min første graviditet tog jeg intet på, da jeg spiste sundt 

og når man tager til jordmoder og ikke vælge at veje sig? - jeg styrede selv sidste gang, og det gik fint så hvorfor ikke styre det hele 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2018

Anonym

Nej man slanker sig ikke under graviditet

Anmeld Citér

1. marts 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er til min stor overraskelse blevet gravid med nr 2 med det samme, selvom jeg er 20 kilo før min første graviditet.

og når man tager til jordmoder og ikke vælge at veje sig? - jeg styrede selv sidste gang, og det gik fint så hvorfor ikke styre det hele 

Du må bide de ekstra kiloer i dig. Men husk lige, at du spiser altså ikke for 2. 

Så spis sundt og varieret og hold dig fra kager, søde sager osv osv. Spis et stykke ristet brød istedet for hvidt brød. Spis nogen grønsager, nødder, mandler, sunde kiks istedet for slik. Men nyd din gravidtet og tænk ikke over, at du gerne vil tabe dig nu. Det kan du gøre på den anden side af graviditeten  bare tænk over hvad du tager i munden. Og tillykke

Anmeld Citér

2. marts 2018

L-mor

Sygehusene tilbyder diætistvejledning til overvægtige gravide. Jeg har en veninde, der er svært overvægtig (ca. 120 kg). Hun tog to kg på under graviditeten, lig med et vægttab på ca. 6-7 kg. Hun fødte et stort barn på lidt over 4 kg. 

Hvis jeg var dig, ville jeg bede læge/sygehus om hjælp til at sætte et realistisk mål og aftale en kostplan. 

Anmeld Citér

2. marts 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

jeg har tabt noget af min overvægt ved netop ikke at spise mere efter at være blevet gravid....

Jeg tænker over hvad jeg putter i munden og at være aktiv uden at dyrke motion :)

jeg har kun taget 3 kg på siden jeg blev gravid...

jeg var i gang med at tabe mig da jeg opdagede jeg var gravid så er bare fortsat med samme spisevaner :)

selvfølgelig med godkendelse fra lægen af så jeg ikke ender med at mangle noget :)

Anmeld Citér

2. marts 2018

frkchili

Vent med at prøve at tabe dig, til du har født. Det er ikke nogen god idé at gå på slankekur, mens man er gravid. Prøv i stedet at spise sundt og varieret, mens du er gravid, så du ikke tager yderligere på (udover de kilo, der selvfølgelig er nødvendige pga barnet), så du har opbygget nogle gode vaner, når du føder. Du får masser af tid til at smide de ekstra kilo, når du har født 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.