Jeg er lidt ked af det...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

351 visninger
4 svar
0 synes godt om
13. oktober 2009

Dictes mor

Jeg er lidt trist idag. Jeg har i meget lang tid haft det som om, jeg ikke selv har kontrol over min krop. Lige siden operationen i januar har læger, famile og venner fulgt alt der er sket med os på tætteste hold, og vi har været nødt til at dele intime forhold med dem, især mig. Under behandlingen var det dejligt at have nogle at snakke med, men efter jeg er blevet gravid, har jeg gerne villet holde nogle ting for mig selv lidt inden de blev fortalt videre, især hvis det har været ikke så gode nyheder, men alle ved jo præcis, hvornår hvad skal ske. Og det kan godt være lidt svært.
F.eks. har jeg altid drømt om, hvordan vi skulle fortælle vores familier det, når vi blev gravide. Den drøm, måtte vi glemme, da vi skulle igang med behandlingerne, for alle vidste præcis, hvornår vi skulle hvad, og hvornår vi ville få svar på det hele, så det var jo lidt svært at gøre det til en overraskelse. Det samme gør sig gældende med scanninger, f.eks. hjertescanningen d. 26 oktober, jeg har gerne ville holde det lidt for mig selv, så jeg lige kan nå at fordærve nyhederne, hvad enten de er gode eller dårlige, og jeg vil også gerne have det lidt for mig selv, hvis vi får kønnet at vide. Men jeg vil helst ikke lyve over for familien, når de spørger, om jeg har fået datoen. Det er sådan lidt svært. Jeg føler bare, at jeg har mistet al kontrol over min krop og de ting, der sker omkring mig. Men jeg tror måske også, at det kan være følgevirkninger ovenpå behandlingen, hvor alt i min krop jo er blevet styret af andre, hvilket nok har sat sine spor.

Tak fordi I gad læse så langt, det kan også være, at det bare er graviditetshormoner, der gør mig trist, men jeg ville bare sådan ønske, at jeg kunne overraske nogen med kønnet, men det kan jeg desværre ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2009

Karo

Åh Camilla

Jeg kan godt følge dig i at spændingen ved at skulle fortælle gode nyheder er væk. Istedet for at lyve, kan du så ikke sige at du har fået en tid, men at du gerne vil holde den for dig selv, men at de selvfølgelig vil få besked når du er blevet scannet ? Jeg er sikker på at jeres famillier godt kan forstå at i gerne vil holde lidt for jer selv. De har jo også været meget involveret og vidst alting meget tidligt i jeres forløb indtil nu.

Knus Katja

Anmeld

14. oktober 2009

anna-jonas

Det må være svært, at man ikke kan have noget for sig selv...................men tror nu også at dine hormoner spiller dig et pus, søde. Kan huske at mit humør var temmeligt vekslende under mine svangerskaber, og det er helt NORMALT!! Fortæl dine nærmeste om hvordan du har det......................mon ikke de kan forstå det, og bakke lidt tilbage.

Knus Mette

Anmeld

14. oktober 2009

oo

hej du, jeg skrev også inde under din kønsscanings tråd, men jeg tænkte lige, at jeg har selv været nødt til at melde ud denne gang, at jeg ikke kan dele datoer og info om behandlingen med nogen - ikke engang jer herinde, fordi jeg bliver så enormt stresset. og så er der jo også det element, at hvis hele familien ved jeg skal teste en bestemt dato, så tror jeg ikke jeg ville kunne få mig selv til at lyve overfor dem hvis jeg testede positivt men havde brug for nogle dage med nyheden alene sammen med Søren. Jeg syntes det var svært at melde ud, at nu er folk der støtter en rigtig meget, altså ikke velkommen i detaljerne længere, men alle har været overraskende forstående omkring det! så jeg syntes du skal forsøge at sige, at I har lidt brug for bare at have et par enkelte detaljer for jer selv - bare nogle dage hvor I kan svælge i at vide fx kønnet uden nogen andre ved det - jeg er sikker på din familie vil forstå at det kan være rigtig svært at blive gravid på denne måde.

Anmeld

15. oktober 2009

Vinker

Sødeste Camilla, kan godt forstå du havde brug for at få lidt luft. Vil gerne tro at det er svært at være dig for tiden, men jeg synes ikke at en lille hvid løgn skader... Du kan jo godt sige en anden dato for skanningen - feks nogle dage senere end den rigtig er. Er sikker på din familie vil være forstående for det er store ting i går igennem lige nu og det er altså jeres lille drømmebarn I har i vente og derfor skal I altså også have lov til at fortælle de forskellige ting når I er klar til det!

Det er okay at være lidt egoistiske

Tanker og knus herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.