Veganerlivet, råd søges.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.379 visninger
4 svar
3 synes godt om
27. februar 2018

Mullesmith

Hej Alle 

jeg er for nylig (3mdr) begyndt at gå op i vegansk livsstil. Jeg har flexet lidt mellem vegetar, pescetar (spiser fisk) og veganer, fir at finde ud af hvad jeg føler mig bedst tilpas med. Som udgangspunkt et det for sundhedens skyld og dernæst af miljømæssige årsager. Det er helt klart nemmest at være vegetar hvor man spiser æg og mejeriprodukter, men jeg er mest tiltalt af den veganske kost. Hvis der er nogen veganere til stede, hvad spiser i så og har i nogen gode opskrifter? 

Jeg har spist enormt meget bulgursalater, smoothies med frugter og forskellige plantemælk. Idag lavede jeg den lækreste frugtsalat med jordbær, blåbær, vindruer, banan og toppede med pisket soyaflødeskum og hakkede mandler Mums. Det bedste er at ungerne også er ret vilde med de gode retter. 

Håber i har lidt til inspirationskassen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2018

*Toffee*

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med retter og deslignende da det er aldrig er lykkes mig at leve vegetarisk, men jeg vil følge din tråd lidt og så på de råd der kommer. Jeg håber de kan inspirere mig lidt.

Tilgengæld har jeg hørt at Soya er rigtig hårdt for miljøet og når nu du også nævner miljø hensyn, så kan det være det er et emne du skal dykke ned i :-)

Anmeld Citér

28. februar 2018

iMama

Jeg kan anbefale flere grupper på Facebook med masser af inspiration til vegnask mad. Bare søg på veganer/vegansk mad

Anmeld Citér

28. februar 2018

Lomm

Profilbillede for Lomm

På FB er der en del grupper, nogle af de veganske er dog ret stride (man kan let blive overfaldet hvis man skriver det forkerte). Den bedste er en der hedder “tolerante vegetarer og veganere” - den går ud på at hjælpe folk til en grønnere livsstil uden at fordømme.

Der er også en gruppe kaldet vegansk jul & nytår, den giver gode råd til højtiderne/festmad.

Du kan også overveje at bestille Aarstidernes veganer kasse, vi havde den en overgang - jeg synes personligt det er nogle lidt for mystiske opskrifter - især fordi vi har små børn, men den var meget god som inspiration (og man slap for at handle).

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.