En æggeleder = 50% nedsat graviditetsmulighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

487 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. februar 2018

Anonym trådstarter

Jeg fik afvide på min fertilitetsklinik idag, at man med en æggeleder har 50% ringere chance for at blive gravid - da man skiftevis har ægløsning i højre side og i venstre side.

Og den tilbageværende æggeleder IKKE kan tage ægget fra modsatte side.

Har I fået oplyst det samme?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2018

Anonym

Jeg har pco OG en lukkede æggeleder, jeg fik samme besked med 50% MEN Problemet er de ikke kan fortælle om hvornår det er den åbne er er ægløsning i, som han fortalte der kan være 5 cykluser hvor det er den lukkede og så en gang den åbne eller omvendt, det er ikke skift for hver cyklus så derfor kan det være en udfordring 

Anmeld Citér

27. februar 2018

altogintet

Anonym skriver:

Jeg fik afvide på min fertilitetsklinik idag, at man med en æggeleder har 50% ringere chance for at blive gravid - da man skiftevis har ægløsning i højre side og i venstre side.

Og den tilbageværende æggeleder IKKE kan tage ægget fra modsatte side.

Har I fået oplyst det samme?

Jeg har selv kun én æggeleder pga. en tidligere graviditet uden for livmoderen. Jeg har ligesom dig hørt fra én læge at der så kun er halv chance for at blive gravid - til gengæld har jeg hørt fra en anden læge, at den anden æggeleder kan tage over. Lige på dette punkt er der stor uenighed lægerne iblandt. 

Når det er sagt, så skal du vide, at der stadig er håb forude. Jeg er selv blevet gravid to gange efter jeg fik fjernet min æggeleder, første gang en måned efter, som dog endte i SA. Anden gang et år efter (dette er ikke nødvendigvis pga. jeg kun har én æggeleder, da det også tog et år at blive gravid da jeg havde dem begge) og er nu i uge 23. Så det kun at have én æggeleder er bestemt ikke lig med, at det er umuligt at blive gravid  

Anmeld Citér

28. februar 2018

Anonym trådstarter

Tusind tak for svar - have også hørt fra lægen på sygehuset efter GUL operation, at jeg ikke skulle forvente nedsat mulighed for graviditet.

Men da jeg så var til passageundersøgelse på privatklinik fik jeg en helt anden historie og lægen begrundede den med, at der ikke var særlig meget forskning på området. Så det var en lidt nedslående besked... :-(

Lægen sagde dog, at vi kunne starte hormonstimulering for at lave flere ægblærere og så ville der være større snadsynlighed for graviditet, da man normalt kun laver 1 æg per cyklus.

Har I prøvet det?

Anmeld Citér

28. februar 2018

Ellybelly

Jeg har kun en æggeleder + æggestok. Er blevet hurtigt gravid 3 gange og fik også afvide at det ingenting betød for fertiliteten. Har også haft ægløsning hver måned! 

Anmeld Citér

28. februar 2018

Anonym trådstarter

Okay nu spørger jeg så mega dumt, de gange der kun bliver dannet æg i den side man ikke har en æggeleder - vil man så stadigvæk få ægslim og positiv ægløsningstest?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.