Er spørgsmål om recepter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.255 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. februar 2018

Anonym trådstarter

Jer der får fast medicin, hvordan er det sat i system?

Skal i ringe til klinikken hver gang recepten skal fornyes? Fornyer jeres lægesekretær den, eller skal den forbi lægen?

Har i en recept hvor der er flere udleveringerne på, hvor i bare kan gå på apoteket og hente ny medicin, når det gamle er sluppet op?

Jeg spørger fordi, jeg skal kontakte klinikken hver gang jeg skal have mere medicin, og min læge er ofte en evighed om at godkende anmodningen, så det ville være nemmere for mig hvis jeg bare kunne tage forbi apoteket når jeg skal have ny medicin.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2018

Anonym

Min datter får en recept med flere gange på, når de er brugt skal vi forbi lægen for at få en recept.

Anmeld Citér

26. februar 2018

Ena

Anonym skriver:

Skal i ringe til klinikken hver gang recepten skal fornyes? Fornyer jeres lægesekretær den, eller skal den forbi lægen?

Har i en recept hvor der er flere udleveringerne på, hvor i bare kan gå på apoteket og hente ny medicin, når det gamle er sluppet op?

Jeg spørger fordi, jeg skal kontakte klinikken hver gang jeg skal have mere medicin, og min læge er ofte en evighed om at godkende anmodningen, så det ville være nemmere for mig hvis jeg bare kunne tage forbi apoteket når jeg skal have ny medicin.

Jeg får to slags medicin. Det ene kan jeg forny over nettet, og det bliver godkendt af lægesekretæren og lagt på receptserveren. Det andet, må lægen kun udlevere på recept i papirform på gammeldags maner. Så der skal jeg ind til lægen og have en kort samtale. Heldigvis kun hver tredje måned. Så måske din læge ikke kan gøre det anderledes, men du kan da spørge, om der findes en nemmere måde. 

Anmeld Citér

26. februar 2018

De3Guldklumper

Min søn får til 3 mdr af gangen. Det henter vi på en gang og så skal vi forbi lægen igen så recepten kan fornys

Anmeld Citér

26. februar 2018

Anonym trådstarter

Ena skriver:

Jeg får to slags medicin. Det ene kan jeg forny over nettet, og det bliver godkendt af lægesekretæren og lagt på receptserveren. Det andet, må lægen kun udlevere på recept i papirform på gammeldags maner. Så der skal jeg ind til lægen og have en kort samtale. Heldigvis kun hver tredje måned. Så måske din læge ikke kan gøre det anderledes, men du kan da spørge, om der findes en nemmere måde. 

Hvad er det for noget medicin hvor der bliver lavet recept på papirform? Troede slet ikke de blev brugt mere 

Anmeld Citér

26. februar 2018

Ena

Anonym skriver:

Hvad er det for noget medicin hvor der bliver lavet recept på papirform? Troede slet ikke de blev brugt mere 

Det troede jeg heller ikke. Melatonin 3 mg. Da jeg fik 2 mg., kunne jeg hente det over serveren. 

Anmeld Citér

26. februar 2018

Abracadabra

Det kommer an på, hvilken medicin du får, og hvilken aftale du har med lægen. Visse typer smerstillende og beroligende må lægen ikke bare forny.

Anmeld Citér

26. februar 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Det kommer jo helt an på hvad det er for en slags medicin. Min datter får flere forskellige slags, noget ligger bare på serveren til flergangs afhentning og andet kræver kontakt til lægen hver gang beholdningen er sluppet op. Morfin præparater kræver f.eks kontakt til lægen hver gang.

Anmeld Citér

26. februar 2018

Anonym

Nu jeg ikke læge men dyrlæge studerende (som lige har haft om receptskrivning) og vi bruger samme regler og det er sådan at vi har en stor database med al medicin. De er så mærket med forskellig udleverings tilladelser. 

Det vil sige noget medicin må gerne udleveres igen på samme recept og andre må ikke. Det altså ikke noget nogle kan gøre noget ved, ikke engang lægen  

Anmeld Citér

27. februar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nu jeg ikke læge men dyrlæge studerende (som lige har haft om receptskrivning) og vi bruger samme regler og det er sådan at vi har en stor database med al medicin. De er så mærket med forskellig udleverings tilladelser. 

Det vil sige noget medicin må gerne udleveres igen på samme recept og andre må ikke. Det altså ikke noget nogle kan gøre noget ved, ikke engang lægen  

Okay, det giver mening. Kan man se de udleveringstilladelser nogen stedet? 

Jeg får sertralin og lyrica 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.