Er det en fælles skattejagt? For tænker at der er stor forskel på de to aldersgrupper.
Til de store ville jeg lave det som gåder de kan forholde sig til. Fx "næste post finder i ved noget højt der om sommeren er grønt i toppen" (et træ) eller "hvis I bliver smidt ud hjemmefra, kan i altid flytte ind her" (legehuset). Der kan også sagtens være små regnestykker til dem.
De små ville jeg køre farvetema, så der fx er en plet med den farve som næste post har og så skal det være til at se derfra hvor de er, hvor mam bedre kan forvente at de store kan tænke sig til at skulle gå rundt om huset.
Hvis det er en fælles skattejagt ville jeg lave små opgaver de skal løse. Fx bygge det højeste tårn af et bestemt antal legoklodser (eller andet), slå 5 6'ere med terninger, nævne x antal Disney figurer eller pokemons osv. Og skal de gætte næste post i fællesskab på tværs af alder, så kør det med både farve og noget mere.
Ved hver post kan du for de store udlevere et bogstav og for de små en del af et billede, der til sidst afslører skattens gemmested.
Anmeld
Citér