Dårligt lugt fra vaskemaskine; what to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

345 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. februar 2018

flowerpot3

Vores vaskemaskine udsender en trælst lugt, og det er blevet værer på det sidste. Har forsøgt at rense den gummiring der sidder på indersiden af låget, kørt kogevask på tom maskine men det har ikke helt løst problemmet. Har I nogle gode råd til hvad man kan gøre ved det? Synes gummiringen er ret svær at rense da man ikke komme helt ned i foldene så måske sidder der noget skidt som ikke kommer væk? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2018

asphodel

Man kan købe noget vaskemaskinerens til at rense med. Vi prøvede noget fra Bilka. Må dog indrømme at det kun holdt én vask efterfølgende, og vi har ikke nået til at prøve igen med et andet mærke.

Anmeld Citér

26. februar 2018

Mom

Profilbillede for Mom
flowerpot3 skriver:

Vores vaskemaskine udsender en trælst lugt, og det er blevet værer på det sidste. Har forsøgt at rense den gummiring der sidder på indersiden af låget, kørt kogevask på tom maskine men det har ikke helt løst problemmet. Har I nogle gode råd til hvad man kan gøre ved det? Synes gummiringen er ret svær at rense da man ikke komme helt ned i foldene så måske sidder der noget skidt som ikke kommer væk? 

Har du ikke sådan et renseprogram du kan køre?

Hvis du lukker lågen når du har vasket og den er tom, så skal du lade være med det - men det ved du måske allerede

Anmeld Citér

26. februar 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Prøv at bruge æidke (staves?) det plejer at ku ta lugte! Vh Stine 

Anmeld Citér

26. februar 2018

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg vasker en 90 kogevask m undertøj, strømper & håndklæder ca 1 gang om ugen. Det burde være nok med 60 grader, men man ved jo aldrig om de reelt når op på den temperatur, så jeg vælger at være på den sikre side. Jeg bruger eddike istedet for skyllemiddel, det hjælper mod kalk: lugten kan sætte sig sæbeskuffen samt i kalk aflejringerne.

Det løser problemet, og jeg har rent undertøj. Men som regel hvis vi er væk på ferie i nogle uger lugter det når vi kommer hjem. Så må jeg igang med det specielle vaskemiddel man kan købe til vaskemaskiner samt et par kogevaske.

Anmeld Citér

26. februar 2018

Baby17

Er der et sådan et filter nederst på vaskemaskinen? Det skal tages ud og renses. Der kan godt komme en del gammel få sendt vand med ud.. 

Det hjalp ihvertfald på vores vaskemaskine ��

Anmeld Citér

27. februar 2018

Skouboe

flowerpot3 skriver:

Måske du kan finde lidt inspiration her:

http://www.kreablogger.dk/tipstricks/elsk-din-vaskemaskine/

Anmeld Citér

28. februar 2018

flowerpot3

Tusind tak for jeres svar og gode råd. Det ser ud til at der er håb så jeg skal lige i gang med at anvende jeres forslag og se hvad virker  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.