Ville i søge læge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.541 visninger
13 svar
21 synes godt om
25. februar 2018

sne190810

Min datter på 7 år, har ligget syg med feber og influenzasymptomer siden torsdag nat (hun vågnede op midt på natten, ondt i halsen og kulderystelser.) Hun har haft 39,3 i temperatur, senest målt igår aftes. 

Her til morgen har hun fået udslæt og knopper i ansigtet. Er der nogle af jer, som har set det før? Udslættet er ikke så synligt på billederne, som i virkeligheden. Man kan mærke udslættet, når man stryger hånden over, og det klør ikke siger hun. 

... og vigtigst af alt, mon det er noget jeg skal kontakte 1813 for? Vil helst gerne undgå det, og al den ventetid og tage til egen læge i morgen, hvis det kan vente. Men er godt nok i tvivl 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2018

FruStolpe

Jeg ville 100 ringe til vagtlægen. Høj feber og udslet KAN være minigitis. 

Ring og få en vurering af en læge. -og go bedring med hende. 

Anmeld Citér

25. februar 2018

Camillos

sne190810 skriver:

Min datter på 7 år, har ligget syg med feber og influenzasymptomer siden torsdag nat (hun vågnede op midt på natten, ondt i halsen og kulderystelser.) Hun har haft 39,3 i temperatur, senest målt igår aftes. 

Her til morgen har hun fået udslæt og knopper i ansigtet. Er der nogle af jer, som har set det før? Udslættet er ikke så synligt på billederne, som i virkeligheden. Man kan mærke udslættet, når man stryger hånden over, og det klør ikke siger hun. 

... og vigtigst af alt, mon det er noget jeg skal kontakte 1813 for? Vil helst gerne undgå det, og al den ventetid og tage til egen læge i morgen, hvis det kan vente. Men er godt nok i tvivl 

Se at få ringet til lægen med det samme.... Der er mange epidemier som mæslinger med mere der kan give meningtis. 

Anmeld Citér

25. februar 2018

Babilooo

Forstår slet ikke at du er i tvivl..???

jeg havde været hos lægen for lang tid siden. Specielt når der er udslæt og hun har ondt i halsen og høj feber. 

Anmeld Citér

25. februar 2018

sne190810

Smølfine123 skriver:

Forstår slet ikke at du er i tvivl..???

jeg havde været hos lægen for lang tid siden. Specielt når der er udslæt og hun har ondt i halsen og høj feber. 

JEg har nok også lidt mere is i maven, end normalt. Jeg er uddannet sygeplejersker, så tager det hele lidt oppe fra og ned. 

Min datter har altid haft rigtig høj feber, når hun har været syg, så for mig er den ikke en afgørende faktore :-)

Men sidder i kø nu til 1813, nr 25 i køen... gab

Anmeld Citér

25. februar 2018

Ina33

Hvis din datter virker frisk og kontaktbar. Jeg kan se på billederne at hun smiler, så ville jeg ligesom dig selv også være rolig. Jeg ville helt klart vente til mandag med at tage til læge. Jeg gad simpelthen ikke bruge hele dagen på at sidde i kø. 

Jeg håber det er noget ganske harmløst. 

Anmeld Citér

25. februar 2018

Allenavnevartaget

Jeg ville ikke gå i panik over det, men jeg ville da nok forsøge at forhøre mig hos 1813. Tror dog jeg havde opgivet hvis jeg var nr. 25 i køen.

Så længe din datter virker frisk, kontaktbar og ikke har ondt i ledene eller stivhed i især nakken, så kan det sagtens vendte.

Kan hun til gengæld ikke kigge på sin egen navle og/eller er hun diffus og virker småfuld, så er det 112 du skal ringe til fremfor at vente på 1813.

Anmeld Citér

25. februar 2018

nanan78

Profilbillede for nanan78

Hej, hvis hun er upåvirket, så tag der roligt. Det ligner et viralt exanthem, altså udslæt efter virussygdom. Det er harmløst. Der er intet i den historie der giver mistanke om meningit. Vh en læge

Anmeld Citér

25. februar 2018

Lomm

Profilbillede for Lomm

Nu er du jo nok kommet igennem, men mindes at vores pige for nogle år siden havde noget kaldet 3-dages feber = pænt høj feber i 3 dage, og så udslæt, lyder meget som det du beskriver.

Anmeld Citér

25. februar 2018

lineog4

ALLE er børn har slået sådan ud næsten hver gang de har haft en virus. Jeg ville som dig også have haft is i maven når hun er så frisk som hun ser ud til. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.