Hvad er det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.745 visninger
10 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. februar 2018

Mamalou

Hej med jer

Min datter på 6 mdr fik for nogle uger siden rød plagmage på det ene ben. Det fyldte mindre end en enkrone og lægen så det i forbindelse med vi alligevel var der og vi fik creme mod svamp. Det hjalp. Nu er det så kommet tilbage (se billeder) og min datter har det på hele kroppen. Jeg vil selvfølgelig tage hende med til lægen på mandag, men vil lige høre om I har en idé om hvad det er? Jeg har smurt hende med Decubal, for tænker ikke det er svamp? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2018

Venterpålillesøster

Børne eksem er mit bud 

Anmeld Citér

24. februar 2018

Allenavnevartaget

Mit bud er noget eksem. Der ligner der er skorpe på. Jeg ville ikke umiddelbart tænke svamp. 

Så længe barnet ikke er påvirket af det, kan det sagtens vente til på mandag. Bare sørg for at holde det tør og rent. Du kan sagtens smøre med noget almindeligt creme hvis det virker som om det begynder at klø, men ellers ville jeg lade det være til lægen har set på det og givet dig noget mod det.

Og så undgå så vidt muligt tøj der strammer de udsatte steder, da det kan genere endnu mere.

Anmeld Citér

24. februar 2018

Mamalou

Venterpålillesøster skriver:

Børne eksem er mit bud 

Når jeg læser om børneeksem og ser lignede billeder, så kan det godt tyde på det. Min kæreste var også astma og jeg kan se det kan betyde forhøjet risiko for at min datter udvikler børneeksem Kender du til det? 

Anmeld Citér

24. februar 2018

Mamalou

Allenavnevartaget skriver:

Mit bud er noget eksem. Der ligner der er skorpe på. Jeg ville ikke umiddelbart tænke svamp. 

Så længe barnet ikke er påvirket af det, kan det sagtens vente til på mandag. Bare sørg for at holde det tør og rent. Du kan sagtens smøre med noget almindeligt creme hvis det virker som om det begynder at klø, men ellers ville jeg lade det være til lægen har set på det og givet dig noget mod det.

Og så undgå så vidt muligt tøj der strammer de udsatte steder, da det kan genere endnu mere.

Enig med dig - også derfor jeg ikke har smurt det med brentan som vi fik sidst. Hun er pjevset, men er også forkølet, så det er svært hvad der skyldes hvad. 

Anmeld Citér

24. februar 2018

Venterpålillesøster

Mamalou skriver:

Når jeg læser om børneeksem og ser lignede billeder, så kan det godt tyde på det. Min kæreste var også astma og jeg kan se det kan betyde forhøjet risiko for at min datter udvikler børneeksem Kender du til det? 

Min store datter havde det i mild grad som barn (især om vinteren) men er nu vokset fra det. Eksemen kunne klares med lidt hormon creme, men hun var ikke påvirket af det. 

Anmeld Citér

24. februar 2018

Anonym

Mamalou skriver:

Hej med jer

Min datter på 6 mdr fik for nogle uger siden rød plagmage på det ene ben. Det fyldte mindre end en enkrone og lægen så det i forbindelse med vi alligevel var der og vi fik creme mod svamp. Det hjalp. Nu er det så kommet tilbage (se billeder) og min datter har det på hele kroppen. Jeg vil selvfølgelig tage hende med til lægen på mandag, men vil lige høre om I har en idé om hvad det er? Jeg har smurt hende med Decubal, for tænker ikke det er svamp? 

Synes det ligner det min søn har og det er børne eksem. En fed creme i to dage så går det over hos ham

Anmeld Citér

25. februar 2018

Mamalou

Anonym skriver:

Synes det ligner det min søn har og det er børne eksem. En fed creme i to dage så går det over hos ham

Hvilken creme bruger du? 

Anmeld Citér

25. februar 2018

Anonym

Mamalou skriver:

Hvilken creme bruger du? 

Uh. Kan ikke huske hvad den hedder. Tjekker lige i morgen. 

Anmeld Citér

25. februar 2018

Anonym

Mamalou skriver:

Hvilken creme bruger du? 

Det er denne jeg bruger. Køber den på apoteket. Den er ikke helt billig. Mener den koster 130 kr. Men den er effektiv. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.