Planter til haven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

230 visninger
4 svar
5 synes godt om
23. februar 2018

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Hej alle 

vi har købt hus for et par år siden og først nu har jeg overskud til at kigge på haven. Her er helt bart og kunne godt tænke mig og høre hvad i anbefaler af planter og blomster til haven ? Har også mange krukker der er tomme. 

På forhånd tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2018

Aggemusen

Profilbillede for Aggemusen

Svaret vil afhænge 100% af din smag indenfor blomster, hvad planternes funktion skal være (eviggrøn, bunddække, store/små buske og, hvor meget tid du agter at bruge på at vedligeholde haven.

Anmeld Citér

23. februar 2018

God-mor

Aisha skriver:

Hej alle 

vi har købt hus for et par år siden og først nu har jeg overskud til at kigge på haven. Her er helt bart og kunne godt tænke mig og høre hvad i anbefaler af planter og blomster til haven ? Har også mange krukker der er tomme. 

På forhånd tak 

Det er meget en smagssag. Vi har valgt at have meget bunddække så bedene ikke skal passes på samme måde, som hvis det er et almindeligt bed. Vi har dog også et helt almindeligt bed og det ordner jeg 2-3 gange årligt. Så har vi lige lavet en stort rododendron bed da jeg er vild med rododendron Derudover kan i overveje frugttræer. Vi har æbletræer, vindruestokke, blommetræ, pæretræ og nektarinplante. Vi har utrolig mange tulipaner og de blomstre hver forrår og for os er det meget vigtigt at have noget som blomstre både forår, sommer og efterår så vi har en masse forskellige planter så vores have altid undtaget om vinteren står i flotte farver. Vi har også anlagt to områder med granitskærver hvor vi har lidt krukker stående og en lille bænk. Under skærverne er der lagt fiberdug så ukrudt har svært ved at trænge igennem. Vi har en stor grund og for os er det vigtigt at den er overskuelig at passe. 

God fornøjelse 

Anmeld Citér

23. februar 2018

Ciss

Jeg har altid lavendel og urter i krukker. Jeg er ikke så god til det der med havearbejde, men jeg elsker duften af lavendel og det at kunne gå i haven og plukke urter til middagen.

Anmeld Citér

23. februar 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi har rabarber, jordbær, blåbær og hindbær. Kæmpe hit for ungerne. Bærene står i surbundsjord og ska beskæres. Rabarberne passer sig selv, også høster vi dem bare.

Så har vi lavet højbed, hvor vi hvert år prøver nye grøntsager, og self kartofler. 

I krukkerne, har vi urter. Mynte, purløg, oregano, timian, rosmarin og hva vi ellers lige finder på planteskolen.

Vi har også drivhus, der har vi forskellige tomater, agurker og persille, basilikum og igen lidt forskelligt. 

Bønner og ærter har ungerne i deres små højbed.

Vi har valgt at nedlægge blomsterbedene, fordi de simpelhen tog for lang tid at ordne. Men foran har vi langs huset planter roser, tulipaner og hyracinter. 

Vi har en syren, og et ferskentræ. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.