Penomax og alkohol.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.940 visninger
2 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. februar 2018

Anonym trådstarter

Hejsa :-) 

Jeg skrev i fredags omkring jeg havde vidst fået noget blærebetændelse, jeg tid til vagtlægen og de mente at jeg skulle se tiden an, hvilket jeg gjorde, men det blev kun værre... Jeg tog til egen læge onsdag for at lægge en prøve som de skulle gro til idag, og jeg skulle ringe ved middagstid. Jeg får så et opkald fra lægen allerede kl 8 om morgen at min prøve viste at jeg havde rigtig mange bakterier og skulle absolut på pencilin IDAG omgående. Jeg er kommet på en 3 dages kur dvs jeg skal tage min sidste lille lørdag aften. Problemet her er jeg skal til stor fødselsdag og havde egentigt glædet mig da det er første gang vi lægger fertilitet behandling osv på hylden og skulle hygge os med lidt alkohol. Nu husker jeg fra engang at pencilin og alkohol er ikke en god kombi, men kan intet finde i indkøgseddelen omkring dette. 

Vil Jeg kunne drikke lidt lørdag aften? Eller er det no o? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hejsa :-) 

Jeg skrev i fredags omkring jeg havde vidst fået noget blærebetændelse, jeg tid til vagtlægen og de mente at jeg skulle se tiden an, hvilket jeg gjorde, men det blev kun værre... Jeg tog til egen læge onsdag for at lægge en prøve som de skulle gro til idag, og jeg skulle ringe ved middagstid. Jeg får så et opkald fra lægen allerede kl 8 om morgen at min prøve viste at jeg havde rigtig mange bakterier og skulle absolut på pencilin IDAG omgående. Jeg er kommet på en 3 dages kur dvs jeg skal tage min sidste lille lørdag aften. Problemet her er jeg skal til stor fødselsdag og havde egentigt glædet mig da det er første gang vi lægger fertilitet behandling osv på hylden og skulle hygge os med lidt alkohol. Nu husker jeg fra engang at pencilin og alkohol er ikke en god kombi, men kan intet finde i indkøgseddelen omkring dette. 

Vil Jeg kunne drikke lidt lørdag aften? Eller er det no o? 

Jeg er ikke læge og har ikke så meget indsigt i det med alkohol og penicillin. Har prøvet at drikke sammen med penicillin før, uden at det har påvirket behandlingen. Men vil bare sige, som en der har haft en del blærebetændelser, at min erfaring er, at alkohol gør bestemt ikke noget godt når der er ondt der, antibiotika eller ej. Synes det altid gør det værre. Jeg ville drikke en masse vand istedet, indtil det er overstået helt. Og så belønne mig selv med en en tur i byen eller hyggeaften med alkohol bagefter.

Anmeld Citér

23. februar 2018

Berta

Hej

Du kan godt drikke alkohol når du får penomax. 

Der er en anden type antibiotika (metronidazol) hvor man ikke bør drikke samtidigt med behandling. 

B

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.