Vores navne kamp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

530 visninger
6 svar
0 synes godt om
13. oktober 2009

Karo

Vi har været ude i det helt store navne show herhjemme. Da vi fandt ud af jeg var gravid besluttede vi os for at hvis det blev en dreng skulle han hedde Niclas og hvis det blev en pige skulle hun hedde Josefine. Jeg var ikke ret langt henne da jeg fortrød valget af pige navnet, men da jeg var sikker på det var en dreng gad jeg ikke bruge tid på det. Da vi så fik beskeden om at vi skulle have en pige kæmpede jeg så en kamp med Martin om at vælge navnet Anna i stedet. Det lykkes dog ikke og derfor har vi været helt ude i torvene omkring det navn. Ligegyldigt hvad vi er kommet på har den anden ikke kunne lide navnet, og det lykkes os først i fredags at blive enige. Så nu er vi blevet enige om at lille pigen skal hedde Ida.

Jeg ved godt at vi stadig er tidligt ude med navnet, men med Marcus tog det ikke mere end 5 minutter at blive enige så derfor syndes jeg det har været lidt af en kamp denne gang. Så engang til marts næste år vil jeg glæde mig til at præsentere jer for frk. Ida Hauge Lindegaard ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2009

NaFe

Karo skriver:

Vi har været ude i det helt store navne show herhjemme. Da vi fandt ud af jeg var gravid besluttede vi os for at hvis det blev en dreng skulle han hedde Niclas og hvis det blev en pige skulle hun hedde Josefine. Jeg var ikke ret langt henne da jeg fortrød valget af pige navnet, men da jeg var sikker på det var en dreng gad jeg ikke bruge tid på det. Da vi så fik beskeden om at vi skulle have en pige kæmpede jeg så en kamp med Martin om at vælge navnet Anna i stedet. Det lykkes dog ikke og derfor har vi været helt ude i torvene omkring det navn. Ligegyldigt hvad vi er kommet på har den anden ikke kunne lide navnet, og det lykkes os først i fredags at blive enige. Så nu er vi blevet enige om at lille pigen skal hedde Ida.

Jeg ved godt at vi stadig er tidligt ude med navnet, men med Marcus tog det ikke mere end 5 minutter at blive enige så derfor syndes jeg det har været lidt af en kamp denne gang. Så engang til marts næste år vil jeg glæde mig til at præsentere jer for frk. Ida Hauge Lindegaard ?

Jeres syntes jeres valg er rigtig godt...Ida er et skønt og smukt navn,..Så godt i blev enige...

Ja det så det eneste jeg har været glad for ik a have en der os skulle bestemme navnet. For jeg havde virkelig nogle mærkelig navne på min liste..Og så blev det jo Feluca Papaya...smiler...

Anmeld

13. oktober 2009

JustAnotherName

Det er også et stort valg at skulle træffe et navn .....det er jo for livet!

Og Ida er et dejligt navn .....Marcus og Ida. Det lyder da også godt sammen.

Jeg synes, at I er kommet frem til et godt valg af navn.
Og ellers må I jo ud i en "omkamp", hvis I alligevel pludselig ændrer mening igen - hehe 

Med Bianca vidste vi navnet allerede inden hun blev til. Og vi var helt enige fra start til slut.
Men da vi så ventede en lille pige igen, havde vi jo brugt vores ynglings-pigenavn, og havde nok nærmere drengenavne på plads ....så det var sværrere at beslutte sig endeligt.
Men vi havde nok faktisk FOR MANGE navne, som vi kunne blive enige om ....og så alligevel ikke.
Det var svært at stå ved et endeligt valg. Vi vævede længe mellem Freja/Freya, Zenia/Xenia eller Celina .....og ja, så endte hun med at hedde Celina.
Et navn som jeg først kom på noget senere i forløbet - først var hun meget tæt på at komme til at hedde Z/X-enia.
Sjovt nok har vi med begge piger stået tilbage med navnet Freja. Det har været drøftet med dem begge to, men ingen af dem er endt ud med at komme til at hedde det.
Så måske det er navnet, hvis vi ender med tre tøser, hvem ved - eller Xenia 

Det er vist nemmest hvis vi får en dreng næste gang, så vi kan få brugt nogle af DE navne i stedet for, haha 

Anmeld

13. oktober 2009

anna-jonas

Åhhhhh.......en lille Ida........ Hvis hun bliver halv så nem som vores lille pusling, så får i en ren engel. Kan godt følge dig i navnet Anna.............for det hedder vores mellemste.

Hvis vi havde fået en dreng sidst, skulle han ha' heddet Marcus..............sjovt.

Anmeld

13. oktober 2009

iln

Karo skriver:

Jeg synes det er et utrolig godt valg... fantastisk navn

Og så kan jeg betro jer at hun (måske som den eneste) i hvert fald kan stave til sit navn allerede i 0. klasse

Hilsen Ida

Anmeld

14. oktober 2009

Karo

Anna-jonas skriver:

Åhhhhh.......en lille Ida........ Hvis hun bliver halv så nem som vores lille pusling, så får i en ren engel. Kan godt følge dig i navnet Anna.............for det hedder vores mellemste.

Hvis vi havde fået en dreng sidst, skulle han ha' heddet Marcus..............sjovt.

Da Martin foreslog Navnet Ida, kunne jeg ikke lade være med at tænke på dig og dine børn når jeg nu også havde været rundet Annna.

Vi må have samme smag i børne navne

Anmeld

15. oktober 2009

Vinker

Det med navne er bare ikke altid lige nemt... Vi havde også en kamp herhjemme om hvad lille "Vinker" skulle hedde rigtigt. Lige meget hvilke navne jeg kom med kunne Morten ikke lide dem og omvendt.... Jeg aner virkelig ikke hvor navnet Niklas Emil kom fra og hvordan det blev til 2 fornavne.... En dag var det pludselig bare det han skulle hedde.... Tror nu det var Morten der kom med navnet Niklas og jeg med navnet Emil. Han fik først sit navn 2 uger efter han var kommet til verden!

Et af mine yndlings pigenavne er Ida så et meget smukt valg  Får vi en pige næste gang vil jeg gerne ha hun skal hedde Ida Marie, men Morten kan ikke lide navnet Ida og måske er det ikke så smart at vælge det når nu vi har brugt Emil (måske lidt for meget Lønneberg???)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.