Når kæresten har dårlige dage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.044 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. februar 2018

Anonym trådstarter

Når jeres kæreste har en dårlig dag, eller flere. Hvordan påvirker det så jeres familie? Hvordan håndtere i det? Hvor meget “må” det fylde? 

Vi har jo alle sammen dårlige dage... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2018

Sommerbarnet

Det afhænger meget af hvorfor han har en dårlig dag, og hvordan det kommer til udtryk. 

Har han en dårlig dag hvor han er nedtrykt, men stadig tilstede, så “giver” jeg ham lov til at være i dårligt humør. Og så fortæller han om det, når han er klar. 

Har han en dårlig dag, hvor han bliver spydig og til tider ondskabsfuld, så får han afvide, at han kan gå ud af hoveddøren, og komme hjem når han er kølet af. 

Vi kan alle have dårlige dage, og det skal anerkendes når det er, men som princip så nægter jeg at lade det fylde for meget i vores hverdag. Netop derfor han bliver sendt på gåtur hvis det er slemt. 

Anmeld Citér

22. februar 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Vi kan alle have dårlige dage. Herhjemme har vi lidt en uskreven regel om at, hvis man har en dårlig dag så er det en god ide lige at sige det til ens partner. Så ved jeg ligesom hvorfor min mand måske er lidt småsur/træt og har kort lunte, så jeg ved at det ikke er den dag jeg skal tage et problem op eller igen påpege at hans sko ikke er sat på plads. Så tager jeg det meste huslige og han hygger med vores søn. Og så omvendt når jeg har en dårlig dag. 

Vi forsøger altid at det ikke går ud over vores søn, og egentlig synes jeg at det hjælper lidt på en dårlig dag hvis man får ro til at sidde og hygge med vores søn, uden at skulle tænke mad, opvask osv. Så det står ens partner for, hvis man har en dårlig dag. 

Anmeld Citér

22. februar 2018

God-mor

Anonym skriver:

Når jeres kæreste har en dårlig dag, eller flere. Hvordan påvirker det så jeres familie? Hvordan håndtere i det? Hvor meget “må” det fylde? 

Herhjemme der lader vi det ikke påvirke hele familien, hvis man har en dårlig dag. Så lader vi hinanden gå lidt fra så vi kan få noget ro i hovedet da det som regel er fordi man er træt. Men det er ikke noget med at vi går og hakker og skælder ud, det ville være synd for alle og det ville jeg ikke kunne leve i. Kommunikation er vejen frem 

Anmeld Citér

22. februar 2018

B&J

Alle må gave dårlige dage og så er det bare om at snakke om det så der kan kommme ro på en igen. Man må gerne læsse af brokke sig osv men det skal ikke gå ud over mig eller vores søn den regl har vi og det samme glæder hvis jeg er sur eller har en dårlig dag 

Anmeld Citér

22. februar 2018

Allenavnevartaget

Dårlige dage må og skal ikke påvirke os som familie herhjemme. Børnene skal i hvert fald ikke mærke at mor eller far har en dårlig dag.

Min mand og jeg behøver ikke fortælle hinanden at vi har en dårlig dag. Vi kan tydeligt mærke det på hinanden, og så ved vi helt automatisk at det ikke lige er det rette tidspunkt at forvente den store indsats i rengøring eller snak om budgettet. 

Oftest fortsætter vores daglige rutiner blot, og så tager vi en snak om aftenen når børnene sover og så kan man få lov til at gøre det man kobler bedst fra med.

Anmeld Citér

22. februar 2018

Ena

Anonym skriver:

Herhjemme er det mest mig, der har dårlige dage, idet jeg har PTSD. Når jeg kan mærke, at det er en dårlig dag, særligt i forbindelse med søvnløse perioder, så sender jeg en SMS til min mand og fortæller det. Så er han forberedt og klar til at håndtere det. Han tager over med børn, madlavning, putning osv. og så kan jeg være med alt efter, hvad jeg har overskud til. Hvis jeg ikke kan, er der ingen sure miner over det. Det fungerer super godt, og på den måde, kommer jeg langt hurtigere med og det fylder meget lidt imens det står på. Og børnene opfatter kun at mor er træt, men de bliver ikke påvirkede at det, fordi forholdene er så ordnede. Jeg er selvfølgelig meget heldig med at have så stærk og sej en mand, der bare støtter og er fuld af overskud, selv efter en lang dag, der er startet før fanden får sko på. Men det er faktisk også nemmere for ham på denne måde, fordi jeg netop kommer ovenpå igen hurtigt, når han overtager. 

Håber, du kan bruge det til noget 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.