Eksplosiv opkast ved putning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.186 visninger
7 svar
0 synes godt om
21. februar 2018

nielsen80

De sidste 4 dage har min datter på 14 mdr haft eksplosive opkastninger. Det foregår sådan, at hun spiser en smule til aftensmad - ikke meget, hun er helt sig selv og glad. Ved sengetid laver vi en flaske og hun drikker fint, så snart vi er færdige (i dag lidt før) så kaster hun det hele + aftensmaden op. Og det er virkelig eksplosivt og voldsomt.

I løbet af dagen spiser hun fint, og hun er glad, uden feber m.m. Det er kun ved sengetid, når hun har fået sin flaske. Er der nogen derude, der har prøvet noget lign? Jeg tænker, jeg kontakter lægen fredag, hvis hun gør det igen i morgen, men ville gerne høre jeres input.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
nielsen80 skriver:

De sidste 4 dage har min datter på 14 mdr haft eksplosive opkastninger. Det foregår sådan, at hun spiser en smule til aftensmad - ikke meget, hun er helt sig selv og glad. Ved sengetid laver vi en flaske og hun drikker fint, så snart vi er færdige (i dag lidt før) så kaster hun det hele + aftensmaden op. Og det er virkelig eksplosivt og voldsomt.

I løbet af dagen spiser hun fint, og hun er glad, uden feber m.m. Det er kun ved sengetid, når hun har fået sin flaske. Er der nogen derude, der har prøvet noget lign? Jeg tænker, jeg kontakter lægen fredag, hvis hun gør det igen i morgen, men ville gerne høre jeres input.

Har I prøvet at fjerne flasken og se om hun kaster op? 

Anmeld Citér

21. februar 2018

nielsen80

mor:) skriver:

Har I prøvet at fjerne flasken og se om hun kaster op? 

Nej tror vi gør det i morgen aften. Det har bare aldrig været et problem, men hun skal alligevel til at afvænnes. Hun er bare ikke god til at drikke alm mælk i løbet af dagen, så har ikke ville gøre det før.

Anmeld Citér

22. februar 2018

grinny

Om det er det samme ved jeg ikke, men Aya gjorde det torsdag og fredag - også uden feber og ellers frisk - kastede ikke op lørdag og søndag men fik feber mandag og har så været syg med feber og hoste lige siden.

Her var det også kun efter aftensmad og en flaske? 

Anmeld Citér

22. februar 2018

Mille123

• Mine tvillinger på 5 mdr har også eksplosiv opkast kort efter amning. den ene kun om aftenen/natten de sidste tre dage og den anden startede i dag for nogle timer siden. Ingen feber eller anden form for smerte. - storebroren kastede også op i to dage fra fredag til søndag så tror måske der er noget virus i omløb 

Anmeld Citér

22. februar 2018

nielsen80

grinny skriver:

Om det er det samme ved jeg ikke, men Aya gjorde det torsdag og fredag - også uden feber og ellers frisk - kastede ikke op lørdag og søndag men fik feber mandag og har så været syg med feber og hoste lige siden.

Her var det også kun efter aftensmad og en flaske? 

Lyder som om der er noget i luften så. Synes bare det er mærkeligt, det kun er om aftenen, og at det er så voldsomt.

Hertil pustningen i dag har hun ingen flaske fået, og der har intet været..

Anmeld Citér

22. februar 2018

nielsen80

Mille123 skriver:

• Mine tvillinger på 5 mdr har også eksplosiv opkast kort efter amning. den ene kun om aftenen/natten de sidste tre dage og den anden startede i dag for nogle timer siden. Ingen feber eller anden form for smerte. - storebroren kastede også op i to dage fra fredag til søndag så tror måske der er noget virus i omløb 

Æv det er ikke sjovt, når de er så små. Men du har nok ret, det er nok en virus - bare lidt mærkeligt det kun er om aftenen i forbindelse med flaske.

Anmeld Citér

22. februar 2018

Mille123

nielsen80 skriver:

Æv det er ikke sjovt, når de er så små. Men du har nok ret, det er nok en virus - bare lidt mærkeligt det kun er om aftenen i forbindelse med flaske.

Enig min lulle søn er også kun nat/aften han brækker sig. Håber det hele løser sig - kan jo være dit bare var/er flasken

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.