Kost tilskud/vitaminer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

149 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. februar 2018

Anonym trådstarter

Jeg har en moderat depression .

Min læge har foreslået antidepresiv medicin. Jeg er generelt angst for medicin, og vil helst undgå det.

Har nu købt perikum, fiskeolie, ginseng, d-vitamin og alm vitaminpille. Tænker jeg vil begynde med disse.

Men nu bliver jeg pludselig i tvivl - er det farligt at tage så meget forskelligt ? Min mand mener ikke det er et problem, da det jo er naturligt, og jeg ikke tager andre former for medicin.

Hvad tænker I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Min læge har foreslået antidepresiv medicin. Jeg er generelt angst for medicin, og vil helst undgå det.

Har nu købt perikum, fiskeolie, ginseng, d-vitamin og alm vitaminpille. Tænker jeg vil begynde med disse.

Men nu bliver jeg pludselig i tvivl - er det farligt at tage så meget forskelligt ? Min mand mener ikke det er et problem, da det jo er naturligt, og jeg ikke tager andre former for medicin.

Hvad tænker I?

Lad mig lige forstå - du vil gerne spise masser af piller med placeboeffekt, men vil ikke tage én pille, der rent faktisk hjælper?

Hvorfor har du valgt lige netop de omtalte kosttilskud og vitaminer?

Anmeld Citér

21. februar 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Hvad tænker I?

Der er ingen af de tilskud du har købt som kan udføre den medicinske funktion som antidepressiv medicin gør. Der er simpelthen intet overlap i den måde de virker på.

Jeg tror ikke det er farligt, da de hver især indeholder forskellige ting, men de kan ikke opveje anti-depressiv medicin.

Anmeld Citér

21. februar 2018

Miti's mama

Du skal passe på med bla d-vitamin som du kan overdosere på og gøre mere skade end gavn. Det bør stå på beholderen hvad maks anbefalede dosis er og hvor længe du kan tage det. Reguler for den dosis der evt er i multivitaminpillerne.

Jeg kan godt forstå at du vil undgå anti-depressiv medicin, og der er flere ting du kan prøve:

1. Få en form for motion - hver dag - f.eks. gå en lille tur

2. Få din søvn

3. Spis ordenligt, og spring ikke måltider over

4. Tal med nogen om det. Professionel eller en du kender godt

5. Skriv en lille taknemmelighedsdagbog hver dag

Hvis ingen af disse hjælper, eller hvis du er til fare for dig selv, er du nødt til at tage noget medicin. Det skal hjælpe dig med at komme videre, og komme op af et hul der måske er for dybt til at du selv kan komme op. 

Hilsen en der selv har haft 2 efterfødselsdepressioner og en førfødselsdepression.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.