Er min puls normal ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

365 visninger
5 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. februar 2018

HBV

Godaften. 

Jeg har l en halv time forsøgt at sove men jeg kan ikke falde i søvn, da jeg føler mit hjerte hamrer afsted.

Jeg er ikke normalt typen der måler min puls i tide og utide og jeg ved godt at ens puls er en anelse højere under en graviditet. Men en puls på 90, er det acceptabelt ? Jeg er 12+5 i dag.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2018

HBV

Det skal lige nævnes at den var på 77 ved første grav.kontrol hos min egen læge. 

Anmeld Citér

19. februar 2018

Anonym

En normal puls ligger på alt mellem 50-100 slag pr min, det kan Googles. Der er mange faktorer der gør at ens puls stiger, blandt andet tankemylder om ens puls nu er for høj, eller man har haft en hård og stresset dag med mere. Ens hvilepuls stiger desuden også under graviditet, ligesom at blodtrykket også spiller en pus under graviditeten. 

Anmeld Citér

19. februar 2018

HBV

Hvorfor vælger du at være anonym for at svare det ? Jeg har ikke stress, tankemylder eller hidser mig selv op til en fake diagnose. Jesus  Jeg stiller et saglig fagligt spørgsmål. 

Anmeld Citér

19. februar 2018

Anonym

HBV skriver:

Hvorfor vælger du at være anonym for at svare det ? Jeg har ikke stress, tankemylder eller hidser mig selv op til en fake diagnose. Jesus  Jeg stiller et saglig fagligt spørgsmål. 

Jeg synes også jeg svare på dit spørgsmål, men beklager hvis du føler dig stødt af min måde at forklare det på og det er desuden derfor jeg valgte at være anonym.

Men da en normal hvilepuls ligger mellem 50 og 100 (afhænger selvfølgelig af hvilken litteratur man læser i), så er 90 ikke for meget, selvfølgelig i den høje ende, men ikke for højt. Ens puls variere meget i løbet af dagen, alt efter hvad man foretager sig, derfor vil man ikke altid kunne sidestille to enkeltstående puls målinger. Min pointe med at skrive tankemylder var ikke for at stille en diagnose på dig overhovedet, men blot en forklaring på hvad der kunne have indflydelse at den måske ligger i den høje ende af skalaen.

Er du meget bekymret er det ville jeg konsultere vagtlægen. 

Håber du får det bedre.

Anmeld Citér

20. februar 2018

Anonym

Jeg synes godt nok du er hård ved hende den anden der svarer! Hun svarer rent faktisk på dit spørgsmål. Du skriver “jeg har prøvet at sove men kan ikke fordi jeg føler mit hjerte hamrer afsted”. Det tolker jeg også som at du ligger og mærker efter og tænker på det (tankemylder) og at man kan gejle sig selv op når man først er opmærksom på noget (det bankende hjerte) og så banker det blot endnu mere. Som den anden siger kan du nemt google hvad en normal puls er, så når nu du vælger at lave en tråd omkring det er det vel grundet noget andet end blot at få svar på hvad en normal puls er. Fx at blive beroliget. Og det er helt normalt og hvis du er bekymret så ville jeg da bare ringe til vagtlægen og få et SAGLIGT FAGLIGT svar for det er i virkeligheden nok de færreste herinde der kan give dig det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.