Dræn - mellemørebetændelse - skylle øre. = av

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.009 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. februar 2018

anna111

Profilbillede for anna111

Min datter på 2 år har dræn i begge øre og nu har hun igen fået  mellemørebetændelse så det løber fra ørene. 

Vi fik hende tjekket ved ørelægen idag da hun tydeligvis har ondt og været vågen i nat. 

Vi fik besked på at skulle skylle / spule hendes øre med en eddike blanding de næste 2 dage vis ikke det virker skal hun have øre dråber.

Skyllede første gang her til aften og det virkede som om det gjorder virkelig ondt hun grad og grad og måtte trøstes læge efter. (Bruger en indgangs sprøjte fået af ørelægen ) 

Nogle der har erfaringer med det ? Og er det normalt ?

Ringer selvfølgelig til ørelægen igen i morgen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2018

Meyer

Profilbillede for Meyer

Ja har haft tre ørebørn. De har alle tre hadet at få skylder øre. Det der virkede bedst var at gøre det mens de var i bad, så var de optage af noget andet. Men er man heldig så virker det, for øredrypning var også forbundet med ubehag her.

Anmeld Citér

19. februar 2018

anna111

Meyer skriver:

Ja har haft tre ørebørn. De har alle tre hadet at få skylder øre. Det der virkede bedst var at gøre det mens de var i bad, så var de optage af noget andet. Men er man heldig så virker det, for øredrypning var også forbundet med ubehag her.

Mange tak. 

Har osse selv 2 øre børn. 

Husker bare ikke det gjorder ondt på storesøster at få skyllet øre det var dog meget ubehageligt for hende. 

Må fortsætte de næste 2 dage 

Anmeld Citér

19. februar 2018

Sujan

Jeg har 2 ekstreme ørebørn... fik begge dræn da de var under et år og har i flere perioder gået til ørelæge 2 x om ugen når det var rigtig slemt. 

De har aldrig bedt mig om at skylle deres ører. Vi har bare opstartet øredråber eller antibiotika. Derudover har de fået lagt gaze i ørerne med medicin på i de slemme perioder. Undre mig jeg aldrig har fået besked på at skylle deres ører. Men tænker det måske er fordi det gør rigtig ondt på dem.

god bedring herfra i hvert fald. Er så hårdt med børn der har ondt i ørerne.

Anmeld Citér

19. februar 2018

Skouboe

Sørger du for at temperaturen er rigtig? Det er voldsomt ubehageligt, hvis vandet er mere end et par grader til hver side.

Anmeld Citér

20. februar 2018

anna111

Skouboe skriver:

Sørger du for at temperaturen er rigtig? Det er voldsomt ubehageligt, hvis vandet er mere end et par grader til hver side.

Nej mærker bare med fingerne kan godt være jeg skal måle temperaturen på vandet ordentligt i stedet. 

Anmeld Citér

20. februar 2018

Skouboe

anna111 skriver:

Nej mærker bare med fingerne kan godt være jeg skal måle temperaturen på vandet ordentligt i stedet. 

Det synes jeg du skal prøve. Det er meget vigtigt at temperaturen ikke afviger ret meget fra 37 grader, ellers er øreskylning virkeligt ubehageligt.

Anmeld Citér

20. februar 2018

helle85

anna111 skriver:

Min datter på 2 år har dræn i begge øre og nu har hun igen fået  mellemørebetændelse så det løber fra ørene. 

Vi fik hende tjekket ved ørelægen idag da hun tydeligvis har ondt og været vågen i nat. 

Vi fik besked på at skulle skylle / spule hendes øre med en eddike blanding de næste 2 dage vis ikke det virker skal hun have øre dråber.

Skyllede første gang her til aften og det virkede som om det gjorder virkelig ondt hun grad og grad og måtte trøstes læge efter. (Bruger en indgangs sprøjte fået af ørelægen ) 

Min dreng har aldrig kunne lide at få skyllet øre, men jeg tror det er fordi det danner propper i ørene.

Anmeld Citér

20. februar 2018

Ina33

anna111 skriver:

Jeg har oplevet præcis det samme med min søn. Han skreg i en time efter vi skyllede hans øre, slet ingen tvivl om at det gjorde vanvittigt ondt! 

Jeg sagde til ørelægen at dette ville jeg ikke længere være med til. Jeg skyllede derfor kun den ene gang.

Anmeld Citér

20. februar 2018

Mullemee

Min søster bor i England, og der har hun fået at vide, at hun skal bruge olivenolie i øret for at få puds og andet ud. Så barnet skal ligge på siden, og så skal der nogle dråber olie ned i øret, mens man holder ud i øreflippen, og så skal man massere blidt på øret bagefter. Derefter skulle øret have nemmere ved at komme af med det, der skal ud. Aner ikke om det virker, da jeg ikke selv har ørebørn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.