Hej jeg startede pÄ bioanalytikeruddannelsen i 2016. Efter et Är skiftede jeg dog over til Medicin. Jeg har kopieret dine spÞrgsmÄl og svare pÄ dem efter bedste evne
- hvor mange timer brugte i cirka om ugen pÄ uddannelsen? Jeg tÊnker pÄ skemalagte timer, lektier og gruppearbejde. Hvordan var fordelingen af dette?
Typisk var det fra 8-15 hver dag, og det var inklusiv gruppearbejdet. Gruppearbejdet blev vÊgtet meget hÞjt. Mener at kunne huske, at det var nogenlunde 50:50 med gruppearbejde og undervisning. LÊsningen var ikke sÄ slemt. Det kunne typisk klares i weekenden, og sÄ var det minimalt med lektier i lÞbet af ugen.
- var i glade for uddannelsen? Hvilken skole gik i pÄ?
Jeg var ganske tilfreds. Undervisningen var god, og undervisetne var super sÞde. Holdene er sÄ smÄ, at underviserne kender og kan huske alle. Ligesom i gymnasiet. Undervisningen er meget dialogbaseret og fungerer egentlig ogsÄ som i gymnasiet.
Jeg gik pÄ UCL i Odense.
- var det nemt at fÄ arbejde, da i var fÊrdige med uddannelsen? Arbejder i fuldtid eller deltid.
jeg nÄede af gode grunde aldrig sÄ langt. Men jeg kender flere, der er fÊrdiguddannede. Der er rigtig store jobmuligheder. Endda ogsÄ allerede inden man er fÊrdiguddannet. Allerede efter fÞrste Är kunne man fÄ job pÄ KBF, hvor man bl.a. Skal ud pÄ morgenrunder pÄ sygehuset og tage blodprÞver. Jeg var af flere omgange i praktik pÄ patologisk, hvor jeg faktisk kunne have fÄet arbejde allerede i sommerferien efter det fÞrste Är. Men jeg stoppede med uddannelsen der, sÄ en anden fra min klasse fik arbejde der.
SÄ vil mene, at i forhold til Þkonomien og lÞn under uddannelsen, sÄ er der altid massere af muligheder for at have et deltidsjob ved siden af. SelvfÞlgelig er det svÊrere med bÞrn ved siden af.
Min datter var 10 mdr. da jeg startede. Og det var ikke et problem med at finde tid til at lĂŠse og vĂŠre i skole.
i forhold til laborant vil jeg til enhver til anbefale bioanalytiker i stedet. Der var en laborant i min klasse, som var begyndt pĂ„ bioanalytiker, fordi det var helt umuligt at finde “elevplads” (tror jeg det var). Hun havde sĂžgt og sĂžgt, men det lykkedes bare ikke at finde noget. SĂ„ hun mĂ„tte lĂŠse i yderligere 3,5 Ă„r til bioanalytiker i stedet for at kunne fĂ„ arbejde. Bare sĂ„ du har det i mente.
Er lÞnnen ikke ogsÄ bedre som bioanalytiker? 
Den er i hvertfald ikke dÄrlig. Desuden er der rigtig mange fremtidsmuligheder.