Falsk strubehoste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

760 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. februar 2018

Anonym trådstarter

Min søn er her til aften begyndt at hoste som en søløve eller en hund der gør. (Har han aldrig gjort før). Han er knap 2,6 år. 

Udfra hvad jeg kan læse mig frem til er det falsk strubehoste og det går over indenfor 24 timer. 

Men det bekymre mig helt vildt at der står at han kan få vejrtrækningsproblemer. Han ligger nemlig og sover så han siger jo ikke noget. Og jeg kan jo ikk sidde vågen hele natten og holde mig vågen for at tjekke hans vejrtrækning, selvom det er det jeg helst vil. 

Hvad gør man?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2018

Iby1210

Anonym skriver:

Min søn er her til aften begyndt at hoste som en søløve eller en hund der gør. (Har han aldrig gjort før). Han er knap 2,6 år. 

Udfra hvad jeg kan læse mig frem til er det falsk strubehoste og det går over indenfor 24 timer. 

Men det bekymre mig helt vildt at der står at han kan få vejrtrækningsproblemer. Han ligger nemlig og sover så han siger jo ikke noget. Og jeg kan jo ikk sidde vågen hele natten og holde mig vågen for at tjekke hans vejrtrækning, selvom det er det jeg helst vil. 

Hvad gør man?

Min søn havde falsk strubehoste da han var 7 måneder gammel. De sover fint men får pludselig åndenød sådan ligesom når man er ved at drukne-man man kommer op af vandet igen (håber du forstår hvad jeg mener). Vi var indlagte 2 dage og behandlingen var : kold luft-om natten,altså mens han sover skal vinduet være åbent og kolde drikke. Han må gerne have lidt højt under hovedet og du må også gerne gå ture med ham sent om aftenen når luften er kold og frisk. Det var råd fra lægen. Det gik over efter 3-4 dage heldigvis. Du må nok først tjekke med lægen om det er falsk strubehoste, måske er det noget andet som kræver en anden behandling. 

Anmeld Citér

19. februar 2018

Anonym trådstarter

Iby1210 skriver:

Min søn havde falsk strubehoste da han var 7 måneder gammel. De sover fint men får pludselig åndenød sådan ligesom når man er ved at drukne-man man kommer op af vandet igen (håber du forstår hvad jeg mener). Vi var indlagte 2 dage og behandlingen var : kold luft-om natten,altså mens han sover skal vinduet være åbent og kolde drikke. Han må gerne have lidt højt under hovedet og du må også gerne gå ture med ham sent om aftenen når luften er kold og frisk. Det var råd fra lægen. Det gik over efter 3-4 dage heldigvis. Du må nok først tjekke med lægen om det er falsk strubehoste, måske er det noget andet som kræver en anden behandling. 

Tak for svar. Læste lidt om det på nettet og der stod det som regel gik over efter 24 timer. Han har ingen feber haft på noget tidspunkt men været forkølet de sidste par uger. 

Jeg kan ikk rigtig åbne vinduet. Da min seng står lige under og han sover i den. Men har åbnet i stuen som støder op til værelset også lader jeg døren stå dertil stå åben. Og så lægger jeg ham højt. 

Han hoster ikke konstant. Det er engang i mellem også lyder han som sagt som en hund der gør eller en søløve. 

Tager op forbi lægen i morgen tidlig og får ham tjekket.  

Anmeld Citér

19. februar 2018

Junipige15

Begge mine unger har haft det. Kold luft i rummet hjælper, og de har begge sovet inde ved os om natten så jeg har kunnet høre dem. Begge gange gik det over under 24 timer efter. Rigtig god bedring med din søn

Anmeld Citér

19. februar 2018

Soonmom

Jeg kalder det ikke falsk strubehoste, før der er anfald.

men hvis han skulle få falsk strubehoste, så vågner han,   bare rolig, og det bliver først slemt når de vågner, da de panikker over at de har svært ved at få vejret.

så er det bare godt med tøj på og ud og sidde på teressen i 30 min, så skulle det gerne hjælpe, koldt at drikke og evt is.

vi slukker for radiatoren , men åbner ikke vinduerne mere, da det resulterede i en slem forkølelse bagefter sidst vi gjorde det.

Anmeld Citér

19. februar 2018

Ciss

Min søn havde det nogen gange som lille. Vi fik det råd, at når anfaldet kom skulle vi pakke ham ind i dynen og sætte os foran den åbne fryser med ham. Det virkede ok. 

Anmeld Citér

20. februar 2018

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Det var rigtig beroligende at høre.

han har ikke haft nogen anfald. Men hostede mange gange om natten som en søløve. Om morgenen var hosten der stadig. Men da han ingen feber havde haft på noget tidspunkt ringede jeg til vuggestuen og spurgte om jeg skulle holde ham hjemme. (Fortalte dem alle symptomer) men han var velkommen.

Han er nu hjemme hos son far og han oplyser at han har det godt og hosten næsten er forsvundet igen  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.