Hej alle sammen,
Det her kommer nok til at blive lidt langt, men trænger sådan til at snakke med nogen om det.
Min kæreste og jeg har prøvet at blive forældre siden juli 2015, og jeg blev gravid første gang maj/juni 2016. Men vi mistede i 10'ene uge ved SA.
Det er rigtig hårdt og jeg går samtidig ned med stress og depression, og går sygemeldt det næste år.
Vi bliver så gravide igen i 2017 i februar, men mister igen meget tidlig i 5-6 uge. SA igen.
Bliver gravid igen i April 2017 oh mister igen ved SA uge 5-6.
Jeg bliver raskmeldt i August 2017 og får drømmejobbet med start 1 oktober 2017.
Jeg bliver så gravide i september 2017, og finder først ud af det senere end før. Jeg tager en g-test en torsdag, negativ. Mens kommer mandag og stopper som vanligt fredag. Ugen efter får jeg smerter og begynder at bløde igen tirsdag, og får flere smerter. Lægen råder til at tage en g-test torsdag, den er positiv. Test stregen er mere tydelig end kontroldtregen. Men jeg er jo i gang med at miste igen.
Jeg får lavet flere scanninger og sygehuset mener jeg skal have en udskrabning da det hele ikke kommer ud efter en medicinsk abort der ikke virker.
Den dag jeg skal have lavet udskrabning ombestemmer de sig og siger jeg klare det fint selv.
Jeg bløder 4 uger i det hele, det er super hårdt og jeg er meget syg. Oven i et nyt job er det bare ekstra ufedt! Øv.
Måneden efter har jeg stadig smerter, men får mens som normalt. Min cyklus derefter er på 65 dage.
Jeg har PCOS, så det er noget jeg er van til.
Nu har jeg så været på sygehuset for at blive udbredt for skørterne, og skal have tjekket om vores kromosomer ikke passer sammen eller om jeg danner blodpropper ved fosteret så det dør.
Hvor er det hårdt at gå igennem, jeg prøver at være positiv, vi har jo masser af tid. (Vi er 26 og 27 år)
Men nogen gange bryder jeg simpelthen sammen, for hvor er verden uretfærdig nogen gange.
Har nogen af jer erfaringer? Hvordan gik det ved jer efter henvisning til udredning?
Jeg har overvejet at stoppe projektet, for jeg har det så skidt hele tiden. Samtidig er jeg voldsom syg ved hver Mens, men migræne, kvalme, influenza symptomer og i det hele taget dårligdom. (Sidste mens var der 6 dage med migræne og syg 10 dage inden mens)
Lægen kan intet gøre, hvis jeg vil have det godt under mens skal jeg have p-piller, minipiller eller spiral. Men så kan man jo ikke få børn.
Tak hvis du læste med så langt! Alle råd er velkomne, jeg trænger til opbakning.
Ps. Jeg er i gang med vægttab, det gør langsomt, men ned af i vægt, min familie er med inden over vores problemer og min mor og far er kæmpe støtter i det her.
Rigtig god weekend til jer