Puha det er lidt følsomt emne det her, og normalt ikke noget jeg ville skrive om offentligt, men har simpelthen brug for at få lidt luft.
Nu har min mand og jeg været sammen i 8 år, og åh hvor er jeg dog træt af ham.... sådan helt ned i storetåen træt. (Jeg er ikke i tvivl om jeg elsker ham, men føj han har bare en dårlig periode).
Han er så uendeligt kortlundet og bliver så ufatteligt nemt tøsesur, hvor han bare rejser sig og går sin vej. Han hjælper ikke til (har han aldrig været god til) men f.eks. Idag hvor jeg var den af os der fik “lov” at sove længe (det går på skift, og sov kun en time længere end de andre). Jeg kommer ned og han ligger på gulvet of slapper af. Jeg spørger om vi ikke skal få dækket lidt morgenbord (gør jeg altid så der er klart når han kommer ned til vi alle bare kan sætte os.). Han siger jo jo og det ender med det mig der igen igen gør arbejdet.
Imens vi spiser kommentere vores datter at far sidder med albuerne på bordet (vi har i en periode forsøgt at lærer hende at det gør man ikke) i stedet for at tage det som en lille ting, bliver han mega sur og rejser sig fra bordet og går i seng....
(vi efterhånden vant til at han går når tingene ikke lige behager ham, men nøj hvor er jeg efterhånden træt af det.)
Han kan ikke tåle den mindste smule kritik (og nej det dælme ikke meget han får kritik for, for man tør jo ikke når hans reaktioner er så voldsomme)
Jeg har forsøgt at snakke med ham stille og roligt omkring det, men han bliver bare sur igen og går. Så det altså svært at løse det...
Føler mig som et scerviceorgan og robot for tiden, der kun er til for at please ham og børnene... og jeg føler mig egoistisk når jeg for tiden føler et behov for anerkendelse eller bare at blive “forkælet” af ham engangimellem. Har altid selv gjort meget for at han skal føle sig elsket og anerkendt men det går ikke rigtigt den anden vej.
Selv til fødselsdag et det sket 3 gange at han ikke har tænkt på gaver til mig på de otte år vi har været sammen. De andre år hvor han har haft, har jeg selv måtte minde ham om det dagen før, da vores børn bliver skuffede når der ingen gaver til mor er. (Sorry nu lyder jeg mega ego men føler mig virkelig glemt i forholdet. Eller taget for givet).
Undskyld mit opstød, men skulle lige af med det for ellers bliver det bare en mega øv dag.
Hvordan takler man en mand, som et mere fintfølende end en pms kvinde.