Problem med vægtøgning under graviditet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

509 visninger
6 svar
4 synes godt om
16. februar 2018

Ellybelly

Hej folkens!

Er det bare mig der har det lidt svært ved at stige i vægt under graviditet?

Jeg tog i alt 13 kg på i min sidste graviditet, nu er jeg 16 uger gravid og har taget 3,5 kg på - synes det er meget? Vejer 63 kg og er 175 cm høj! 

Jeg frygter at blive kæmpe stor!! Jeg spiser generelt meget sundt og varieret, men siger da sjælendt nej til kage hvis det byder sig. Prøver virkelig at være afslapper omkring det, men kan mærke at det er svært..

Er jeg crazy eller er det normalt at have det sådan? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2018

Aki.S

Ellybelly skriver:

Hej folkens!

Er det bare mig der har det lidt svært ved at stige i vægt under graviditet?

Jeg tog i alt 13 kg på i min sidste graviditet, nu er jeg 16 uger gravid og har taget 3,5 kg på - synes det er meget? Vejer 63 kg og er 175 cm høj! 

Jeg frygter at blive kæmpe stor!! Jeg spiser generelt meget sundt og varieret, men siger da sjælendt nej til kage hvis det byder sig. Prøver virkelig at være afslapper omkring det, men kan mærke at det er svært..

Er jeg crazy eller er det normalt at have det sådan? 

Jeg tog 23kg på, spiste også rigtig sundt men var godt nok os ked af at være så stor. Jeg tabte dog 15kg på 3 dage. Fed slankekur 

Anmeld Citér

16. februar 2018

Ellybelly

Aki.S skriver:

Jeg tog 23kg på, spiste også rigtig sundt men var godt nok os ked af at være så stor. Jeg tabte dog 15kg på 3 dage. Fed slankekur 

Haha ja det er meget effektivt - havde også smidt de hele efter 14 dage sidst.. men frygter bare stadig 

Anmeld Citér

17. februar 2018

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg er 163 cm . Og vejede 50kg i begge mine graviditeter to jeg 20 kg på. 

Valgte bare at være ligeglad og nyde graviditeten tabte dem hurtigt første gang det to lidt længere anden gang 2 år siden nu og vejer 49-50 kg igen uden nogen form for kamp. 

Tror bare du skal nyde din graviditet du kommer til at tage på lige meget hvad  og man taber det ofte hurtigt igen 

Anmeld Citér

17. februar 2018

Mor til F

3,5 kg er da en helt fin vægtøgning ☺�� Tillykke med graviditeten.

Anmeld Citér

17. februar 2018

JC2014

Profilbillede for JC2014

Jeg tog selv alt for meget på i min første graviditet. Næsten 40 kg (dog utroligt meget væske), og har næsten været lidt panisk for at det ville gentage sig?! Kiloene raslede dog af under amningen, og et år efter var jeg tilbage på udgangspunktet, faktisk uden selv at have gjort noget for det. Jeg er nu i uge 31 med baby nr. 2, og vægten siger pt + 10 kg, så det er heldigvis ret langt fra hvordan det så ud sidst. Jeg må desværre erkende at min vægt stiger ekstremt voldsomt og nemt når jeg er gravid. Jeg spiser faktisk lidt mindre end inden jeg blev gravid, og alligevel er vægten steget som den har gjort. Håber på at det hele ryger lige så let igen når jeg ammer, og denne her gang har jeg også en tumling at se til udover, som holder mig aktivt i gang de fleste af dagens timer.

Anmeld Citér

17. februar 2018

MillyMy

Profilbillede for MillyMy

Jeg havde det på samme måde som dig under min graviditet - Min datter er nu 1 år.

Jeg frabad mig at blive vejet ved lægen og jordemoderen, men har regnet mig frem til at jeg nok ro 14-15 kg. på - Jeg er 160 høj og vejede 58 kg. inden min graviditet - Jeg syntes det er virkelig fint med en lille mave, men har altid misundt dem som bare har fået en lille mini bule  Håber lidt på jeg kan være mere aktiv og tænke mere over min kost hvis der kommer endnu en graviditet ud i fremtiden 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.