Jeg føler at vi er syge hele tiden...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

993 visninger
4 svar
1 synes godt om
14. februar 2018

Naturlig

Aaaaaarh! Er der andre der kender til det? At føle at der hele tiden er sygdom i den lille familie?

Vi er normalt ikke mere syge end andre (har jeg indtryk af), men siden december er det stukket helt af. 

Jeg tror ikke det er mange dage hvor alle har været raske og lige nu ligger den store og far med influenza - jeg lå selv i sidste uge.

Vi har to børn og en på vej og ikke nogen bedsteforældre til at passe syge børn, da de selv arbejder alle 4.

Jeg synes selv vi klarer det godt og diskuterer aldrig hvem der tager barn syg.. men nøj, det er hårdt og jeg får så dårlig samvittighed overfor begge vores arbejdspladser.

Er der andre i samme situation og evt. snogen med super gyldne råd til hvordan vi undgår at være så ramt? Vi vasker selvfølgelig hænder ofte, tørrer næserne når de løber og de voksne bruger en del håndsprit.

- En fortvivlet mor 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2018

Lje

Naturlig skriver:

Aaaaaarh! Er der andre der kender til det? At føle at der hele tiden er sygdom i den lille familie?

Vi er normalt ikke mere syge end andre (har jeg indtryk af), men siden december er det stukket helt af. 

Jeg tror ikke det er mange dage hvor alle har været raske og lige nu ligger den store og far med influenza - jeg lå selv i sidste uge.

Vi har to børn og en på vej og ikke nogen bedsteforældre til at passe syge børn, da de selv arbejder alle 4.

Jeg synes selv vi klarer det godt og diskuterer aldrig hvem der tager barn syg.. men nøj, det er hårdt og jeg får så dårlig samvittighed overfor begge vores arbejdspladser.

Er der andre i samme situation og evt. snogen med super gyldne råd til hvordan vi undgår at være så ramt? Vi vasker selvfølgelig hænder ofte, tørrer næserne når de løber og de voksne bruger en del håndsprit.

- En fortvivlet mor 

Jeg er med dig! Vi har nærmest været syge på skift i 2018 og vi er frustreret til op over ørerne. Jeg har haft flere egne og barns sygedage i 2018 end jeg har haft, samlet set, siden vores søn startede i vuggestuen for 2 år siden.

Vi har begge to gode overenskomster, gode jobs med forstående chefer, vi kan planlægge vores arbejde selv - så vi får det til at lykkes (sammen med de arbejdede bedsteforældre). Men jeg er godt nok også ramt af samvittigheden. Selvom jeg jo kan se, at barn syg = så arbejder jeg 3 aftner i streg for at nå det forsømte. Så mit arbejde lider nok ikke nød. 

Vi prøver faktisk at holde igen med sprit og vasker "kun" hænder efter toiletbesøg, pudse næse og efter at have kørt med offentlig transport. Det begyndte vi på  efter jeg læste et ret spændende interview med en kvindelig bakterieforsker i Politikken sidste år. Hendes pointe var netop, at vaske hænder skulle man gøre i korrekte situationer, glemme spritten mv. 

Hos os er problemet, at vuggestuen ikke kan få bugt med syge børn. Dagligt bliver der ringet hjem. Det samme barn blevet ringet hjem 3 dage i træk sidste uge. Nåede lige at tage 3 andre med i faldet på sidste dag. Herunder mit. Jeg var indebrændt. Og ærgerlig over, at forældre i 2018 kan være så presset på jobmarkedet, at de sender barnet afsted på én panodil.

Så jeg har ikke løsningen ud over forældresolidaritet, så syge børn holdes hjemme. Og så nedspuling af vuggestuen, så alle smittekilder dør.

Tror bare, det skal ståes igennem....

Vh.

Anmeld Citér

16. februar 2018

MillyMy

Profilbillede for MillyMy

Jeg kan måske ikke helt tale med endnu, da min datter kun har gået i vuggestue i 3 mdr. nu, og jo sagtens kan nå meget sygdom endnu. Men 7-9-13 har hun ingen sygefravær haft endnu! Jeg begyndte at give hende BioStrath dråber 1 mdr. inden vuggestuestart, om det er det som holder det værste fra døren ved jeg ikke, men tør ikke stoppe med dem 

Alle børne fra mødregruppen er syge mere eller mindre hele tiden, så måske vi bare er heldige!! Jeg er alene med hende, og der er næsten kun mig til at tage sygedagene, så det kan da godt blive presset. Og de skal nok komme, men det må godt vente 

Anmeld Citér

16. februar 2018

anna111

Profilbillede for anna111

Det er desværre det samme her min ældste på næsten 4 år har haft halsbetændelse gange 2 plus hoste.. 

Min 2 årig har stort set været syg konstant hele feber har hun været af sted i dagpleje 3 gange ialt da folk ikke holder deres syge børn hjemme dagplejen var syg 3 dage min datter kom af sted 1 dag og lå så og brækkede sig hele natten.

Kom frisk af sted mandag og tirsdag lå så med feber og hoste resten af ugen. Og ja starter da lige på en mellemørebetændelse i går nat hun har heldigvis dræn i begge øre. 

Men føler bare ikke vi kan komme ud på den anden side det er sku godt nok hårdt efterhånden. 

Anmeld Citér

16. februar 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Vi oplever det også.. tror det er 4. Gang hun er syg inden for meget kort tid. 

For to uger siden var der så mange syge i bh... det havde de aldrig nogensinde oplevet før. 

Jeg er ved at være rimelig træt af sygdom. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.