Jeg kan IKKE klare alt det rod!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.662 visninger
8 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. februar 2018

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg har 2 børn på 6 og 3 år og de RODER som sikkert nok er meget normalt men problemet ligger hos mig selv som jeg håber I har nogle tricks til at jeg bedre kan håndtere rodet på. For jeg kan simpelthen ikke klare det!! Jeg bliver sur og irriteret over at kigge på alt det rod!! Jeg vil have et hjem der er ryddet op og hvor der ikke ligger legetøj udover det hele!! Det påvirker mit humør så meget og det går udover dem herhjemme hvilket ikke er fair. Så hvordan siger jeg pyt til det og lærer at slappe af med det. Det hjælper ikke at de rydder noget af det op. Nej, jeg vil have det hele væk med det samme. Jeg ved godt at sådan er det at have børn men som sagt så ligger problemet hos mig selv. Hvad kan jeg gøre for at slappe mere af??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2018

Panther

Profilbillede for Panther

Rydder de det ikke op, når de er færdige? Hos os hedder det, at hvis man fx vil lege med køkkenet i stedet for toget, så rydder man togsættet op først..

Anmeld Citér

14. februar 2018

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Panther skriver:

Rydder de det ikke op, når de er færdige? Hos os hedder det, at hvis man fx vil lege med køkkenet i stedet for toget, så rydder man togsættet op først..

Altså min datter er god til det men ikke min søn. Men de kan også have gang i tusind ting på en gang

Anmeld Citér

14. februar 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Omsorgsgiver skriver:

Jeg har 2 børn på 6 og 3 år og de RODER som sikkert nok er meget normalt men problemet ligger hos mig selv som jeg håber I har nogle tricks til at jeg bedre kan håndtere rodet på. For jeg kan simpelthen ikke klare det!! Jeg bliver sur og irriteret over at kigge på alt det rod!! Jeg vil have et hjem der er ryddet op og hvor der ikke ligger legetøj udover det hele!! Det påvirker mit humør så meget og det går udover dem herhjemme hvilket ikke er fair. Så hvordan siger jeg pyt til det og lærer at slappe af med det. Det hjælper ikke at de rydder noget af det op. Nej, jeg vil have det hele væk med det samme. Jeg ved godt at sådan er det at have børn men som sagt så ligger problemet hos mig selv. Hvad kan jeg gøre for at slappe mere af??

Den er svær. Jeg har det lidt sådan, at jeg først kan slappe ordentlig af når jeg føler at der er ryddet op. Da ungerne var mindre og legede en del med deres legetøj i stuen, købte jeg en forholdsvis stor kiste, hvor jeg kunne "smide" legetøjet op i om aftenen. Jeg lærte hen ad vejen at leve med rodet i løbet af dagen, fordi jeg vidste at jeg kunne tage det om aftenen, og på den måde få et par timer i et ryddet hjem

Anmeld Citér

14. februar 2018

hekran

Vi har fire børn med hver deres værelse og for os hjælper det at de har deres ting der. Dørene må gerne være åbne ud til fællesrummet og de må også tage noget med ud, men det begrænser rodet i stuerne  

Det hjælper mit hoved!

Anmeld Citér

14. februar 2018

Rockertand

Omsorgsgiver skriver:

4 børn her, den mindste er 2 år, men kravlegården står stadig i stuen, for der ryger alt legetøjet op i, når det ikke er i brug. De har også hvert deres værelse med legetøj for virkelig mange penge, men de bruger kun det areal til at sove i, har tit lyst til at invitere mindrebemidlede familier på besøg, hvor de bare kunne tømme det hele. De 3 ældste bruger mest deres Ipads, suk..

Anmeld Citér

14. februar 2018

Anonym

Jeg har omfavnet det som en del af indretningen! Eller været nødt til det, for hold nu op hvor har børnene meget legetøj og primært i stuen. Jeg har selv begået den fejl at have et stort skumgulv fordi det bare var federe da den ældste var baby, at kunne være i stuen, men legetøjet har så ligeså stille sneget sig ind på diverse reoler osv, selvom jeg prøver med dekorative poser og kurve, OG ryder gevaldigt op indimellem, så går det er øjeblik, så er det “børnehjem” igen. 

Til gengæld nyder jeg så de steder hvor de IKKE har legetøj, badeværelset, soveværelset og så tilladt mig selv at købe lidt lækre indretningsting til de steder, så jeg føler det er MINE områder (på trods af badekar fyldt med badelegetøj og seng fyldt med bamser pga samsovning ) men det hjælper mig faktisk, kan jeg mærke, at kunne pynte lidt i andre rum 

Anmeld Citér

14. februar 2018

MorTil3+

Puha mine de små er også 3 og 6 og hold nu op de roder, hende på 6 roder mest på sit værelse, da den lille tager hendes ting så hun gider ikke at lege med hendes ting i stuen/køkken mere, men vores lille dreng er besat af biler (far er mekaniker) og der er biler i hele huset, når lige at rydde et rum af gangen og så er det andet rum rodet igen. Vi har nogle kasser i stuen som alt deres legetøj ryger op i ligeså snart de er lagt i seng, så vi lige har et par timer uden legetøj på gulvet. I dag havde jeg lige støvsuget stuen og går derefter ud i køkkenet for at støvsuge som det sidste og pakker støvsuger væk, vasker så gulvet og da jeg når ind i stuen har min dejlige dreng fået fat i salt skålen og har så leget med salt på hele stuegulvet  man bliver sq lidt træt nogle gange.

Anmeld Citér

14. februar 2018

Skouboe

Min kloge ergoterapeut sammenlignede engang rod med visuel støj, og hvis man tænker på det sådan, så føler man sig heller ikke så hysterisk, når man har svært ved at rumme rod.

Hvad med at gøre oprydning til en del af putteritualet? Det behøver ikke at tage mere end 10 minutter, og så lærer ungerne det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.