Mit arbejde gør mig stresset - hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

300 visninger
2 svar
0 synes godt om
13. februar 2018

Sahara82

Hej med jer 

sagen er den at jeg er uddannet lærer og har været på arbejdsmarkedet i 4 år. Lige pt er jeg dog på barsel med mit andet barn! Men jeg mildest talt frygter den dag jeg skal sætte foden på den skole igen, da jeg efteråret inden jeg gik på barsel oplevede en kæmpe stress relateret nedtur. Siden da har jeg virkeligt været ked af mit arbejde, og jeg har egentligt slet ikke lyst til at være i det pressede miljø længere. 

Når jeg snakker med folk om det bliver de ved med at sige at det er dumt at skulle tilbage, og at jeg skal finde noget andet, og gerne i en helt anden boldgade. Det stemmer rigtig fint overens med det hele da jeg læser en lille uddannelse ved siden af. Midlertidigt har jeg det sådan at jeg jo er nødt til at vende tilbage til det arbejde, for jeg kan pt ikke finde andet, og ja i sidste ende har jeg jo også brug for lønnen. Men hvad tænker I? Er det dumt at tage tilbage til et job, som man frygter og inderst inde hader, eller skal jeg bare bide i det sure æble og gøre det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2018

Abracadabra

Hvad med åbent at tale med din arbejdsplads om det? Sige, at du er nervøs for at få en stressreaktion igen og få deres hjælp til at forebygge det. Jeres fagforening må have meget erfaring med det emne. Få tillidsmænd og arbejdsmiljørepræsentant med til samtalen.

Anmeld Citér

13. februar 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sahara82 skriver:

Hej med jer 

sagen er den at jeg er uddannet lærer og har været på arbejdsmarkedet i 4 år. Lige pt er jeg dog på barsel med mit andet barn! Men jeg mildest talt frygter den dag jeg skal sætte foden på den skole igen, da jeg efteråret inden jeg gik på barsel oplevede en kæmpe stress relateret nedtur. Siden da har jeg virkeligt været ked af mit arbejde, og jeg har egentligt slet ikke lyst til at være i det pressede miljø længere. 

Når jeg snakker med folk om det bliver de ved med at sige at det er dumt at skulle tilbage, og at jeg skal finde noget andet, og gerne i en helt anden boldgade. Det stemmer rigtig fint overens med det hele da jeg læser en lille uddannelse ved siden af. Midlertidigt har jeg det sådan at jeg jo er nødt til at vende tilbage til det arbejde, for jeg kan pt ikke finde andet, og ja i sidste ende har jeg jo også brug for lønnen. Men hvad tænker I? Er det dumt at tage tilbage til et job, som man frygter og inderst inde hader, eller skal jeg bare bide i det sure æble og gøre det? 

Er det umuligt for dig at finde job på en anden skole? Jeg ved jo ikke, hvordan proceduren er i din kommune, men hos os er det lige nu, man kan søge forflyttelse til en anden skole i kommunen. Det kan gøre en verden til forskel at komme et nyt sted hen - der er virkelig stor forskel på arbejdsmiljøet fra sted til sted. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.