Sengetider kl. 04, for 16 årig dreng med Aspegers.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

565 visninger
11 svar
19 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. februar 2018

Mom

Profilbillede for Mom

God formiddag

Vores 16 årige søn som lider af Aspegers spiller meget pc, når det bliver aften, da han spiller online med nogle fra fx. Texas.

Men vi herhjemme er lidt i tvivl om drengens sengetider, specielt i weekenderne.

Han passer sin skole til UG, og får fine karakter, og er ikke træt når han er i skole, så til hverdag er der ingen problemer. Men i weekenderne har han MEGET svært ved at finde sin seng. Han ser grundet sin diagnose (eller det er jo ikke diagnosen, men sådan som han er) ikke mange mennesker i weekender eller ferier. Han er meget sig selv og trivedes bedst på den måde.

Når han spiller pc i weekenderne/ ferierne kan den nemt blive kl. 04.00 inden han ligger under dynen, og derfor står han også først om sidst på eftermiddagen.  Det er som sådan ikke noget problem, andet end jeg som mor gerne ser, at han har en mere "normal" døgnrytme, imens far mener at det er okay, eftersom hans online spil er hans sociale netværk, og det kan jeg som sådan godt forstå.

Hvad tænker I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2018

Dorthe1986

Mom skriver:

God formiddag

Vores 16 årige søn som lider af Aspegers spiller meget pc, når det bliver aften, da han spiller online med nogle fra fx. Texas.

Men vi herhjemme er lidt i tvivl om drengens sengetider, specielt i weekenderne.

Han passer sin skole til UG, og får fine karakter, og er ikke træt når han er i skole, så til hverdag er der ingen problemer. Men i weekenderne har han MEGET svært ved at finde sin seng. Han ser grundet sin diagnose (eller det er jo ikke diagnosen, men sådan som han er) ikke mange mennesker i weekender eller ferier. Han er meget sig selv og trivedes bedst på den måde.

Når han spiller pc i weekenderne/ ferierne kan den nemt blive kl. 04.00 inden han ligger under dynen, og derfor står han også først om sidst på eftermiddagen.  Det er som sådan ikke noget problem, andet end jeg som mor gerne ser, at han har en mere "normal" døgnrytme, imens far mener at det er okay, eftersom hans online spil er hans sociale netværk, og det kan jeg som sådan godt forstå.

Hvad tænker I?

Jeg tænker at så  længe han passer og klarer skolen så godt som han gør, så ville jeg acceptere at weekenderne forløber sådan. Især fordi det er i det univers han finder sit sociale netværk, som far også siger.

herfra

Anmeld Citér

12. februar 2018

Newsence

Jeg har ingen dianogser og da jeg var 16 var min weekend døgnrytme også nogenlunde sådan uanset om jeg var ude eller hjemme. Self ikke hvis vi skulle noget ( fest i fam osv) Så tænker det er helt normalt. Han spiller online, vi andre var sammen med veninder, så tv eller snakkede med veninder i telefon mm. 

Så længe han passer sin skole og kan være med til de ting han nu kan med sin diagnose så syntes jeg det er ok. 

I jan evt sætte en grænse. Hos mig hed den at jeg skulle stå op senest kl 12 om søndagen så jeg kunne sove om aften. 

Anmeld Citér

12. februar 2018

Carina:-)

Sådan var jeg også som 16 årig ,og sådan var mine de store også i den alder.

Det er meget normalt,og så længe han passer sin skole ville jeg tænke alt er fint. 

Anmeld Citér

12. februar 2018

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg ville synes det var okay så længe han passer sin skole, pligter og andre forpligtelser. I kunne måske indføre at i spiser frokost sammen som familie om søndagen? Så han skal være oppe ved 13-tiden. Det kunne være et kompromis. 

Anmeld Citér

12. februar 2018

Rockertand

Mom skriver:

God formiddag

Hvad tænker I?

I den alder var vi i byen til kl. 5, stangberusede og sov også til langt ud på eftermiddagen, så i den kontekst lyder han helt fornuftig  

Anmeld Citér

12. februar 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Tak for jeres svar

Jeg kan se at det er helt normalt, så vi bibeholder den nuværende rytme

Anmeld Citér

12. februar 2018

Rockertand skriver:

I den alder var vi i byen til kl. 5, stangberusede og sov også til langt ud på eftermiddagen, så i den kontekst lyder han helt fornuftig  

Ja - og kunne komme hjem søndag bagstiv sove 2 timer og så tage 8 timer på arbejde .

Det var tider-nu er jeg død i 2 dage når jeg har drukket mig halvsnalret en aften.

Er det mon fordi det er så sjældent,eller er det alderen- jeg vælger at tro det første 

Anmeld Citér

12. februar 2018

Dorthe1986

Carina:-) skriver:

Ja - og kunne komme hjem søndag bagstiv sove 2 timer og så tage 8 timer på arbejde .

Det var tider-nu er jeg død i 2 dage når jeg har drukket mig halvsnalret en aften.

Er det mon fordi det er så sjældent,eller er det alderen- jeg vælger at tro det første 

Det er helt klart det første

Anmeld Citér

12. februar 2018

Dorthe1986 skriver:

Det er helt klart det første

Helt sikkert 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.