CC79 skriver:
Ok tak for informationen. Jeg ved fra den forrige bolig vi havde her som var endnu hårdere ramt af fugt at de bare malede det over med skimmelsvampdræbende maling som de kaldte det. Det virker en tid og som vi så også har erfaret med den her bolig kommer det så igen på et tidspunkt. Der er ikke de store lejebolig muligheder i vores by så det gør det begrænset hvor man flytter hen. Men det ser ud til du har ret. Skrev til udlejer og han vil kontakte en der skal komme ud og lave målinger. Jeg er faktisk overasket over han tog det seriøst ud fra hvad andre har oplevet. Måske virkede billederne bedre end når det blot har været skriftlige henvendelser. Så bliver rart at det bliver kigget på.
Åh jeg bliver træt af den slags mennesker. Jeg er uddannet maler og der findes ikke maling der decideret dræber skimmelsvamp.. der findes maling der kan spærre for gennemslag, altså holder det sorte væk ligesom det kan spærre for gulning fra nikotin. Men svamp dør ikke af det og bryder derfor igennem efter noget tid, og det er stadig skadeligt selvom det er kamufleret af malingen.
Man kan få maling som forhindre skimmel angreb, som gør det sværere for svampen at leve. Men det der allerede er angrebet, skal stadig slåes ihjel inden der behandles, for hvis svampen fx også sidder under tspetet helt inde på muren, så hjælper det ikke en dyt at man maler udenpå tapetet med skimmelhæmmende maling. Sporene er der jo stadig og formerer sig under tapetet hvis der er fugtigt.
Dejligt udlejer tog det seriøst fra første henvendelse! Det er sådan det skal være!
Anmeld
Citér