Hvordan skal man "breake the news"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

710 visninger
3 svar
0 synes godt om
13. oktober 2009

Kaufie

Jeg skriver her fordi her er en masse dejlige forhåbentlig snart kommende mødre, der kan rådgive mig.

Jeg læser jo af og til tråde om, at det er svært at glæde sig på de heldiges vegne når man selv kæmper med at blive gravid. Men har I så nogen forslag til hvordan man som gravid selv fortæller nyheden til de ufrivilligt barnløse på den mest skånsomme måde?

Vi har et par i vennekredsen, som har prøvet længe - nu er mandens storebror og kone gravid med nr 2, to andre vennepar venter nr 1 og vi selv venter så nr 2. Jeg har så ondt af dem, men ved virkelig ikke hvordan jeg skal få sagt at vi også venter os.

Jeg ved jeg ikke skal forvente de bliver overstrømmende lykkelige - men jeg synes bare også jeg gerne selv vil fortælle det - fremfor at de finder ud af det af omveje - eller fordi jeg går hen og bliver tyk..

Nogen råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2009

katrine26

Kaufie skriver:

Jeg skriver her fordi her er en masse dejlige forhåbentlig snart kommende mødre, der kan rådgive mig.

Jeg læser jo af og til tråde om, at det er svært at glæde sig på de heldiges vegne når man selv kæmper med at blive gravid. Men har I så nogen forslag til hvordan man som gravid selv fortæller nyheden til de ufrivilligt barnløse på den mest skånsomme måde?

Vi har et par i vennekredsen, som har prøvet længe - nu er mandens storebror og kone gravid med nr 2, to andre vennepar venter nr 1 og vi selv venter så nr 2. Jeg har så ondt af dem, men ved virkelig ikke hvordan jeg skal få sagt at vi også venter os.

Jeg ved jeg ikke skal forvente de bliver overstrømmende lykkelige - men jeg synes bare også jeg gerne selv vil fortælle det - fremfor at de finder ud af det af omveje - eller fordi jeg går hen og bliver tyk..

Nogen råd?

Nu er jeg selv en af dem som har prøvet et stykke tid, og nej det er ikke sjovt af andre HELE tiden bliver gravide før os. Det er i hvertilfald sådan man føler det. men det er jo ikke sandt, der var også folk som var,blev eller havde børne før vi prøvet og det vil der være også efter vi selv er blevet gravide.

Jeg syntes det er dejlig at du som menneske tænker på hvordan dine venner har det med endnu en nyhed om folk der er gravide nå nu de selv gerne vil være det.

Mit eneste råd er. sig det til dem og de vil blive glade på jeres vegne, men nok også havde lidt en bitter smag i munden og tænke hvorfor er det ikke os snart. Det er en proces man skal igennem og det bliver også deres tur engang. vær glad i er gravide og nyd det.

Anmeld

13. oktober 2009

katrine26

Kaufie skriver:

Nogen råd?

lige en lille ting mere lad vær med at havde ondt af dem. det værste jeg ved er af folk tager mig på skulderen kigger på mig med sørglige øjne og siger DET SKAL NOK KOMME. Det kan man ikke bruge til en skid undskyld mit sprog når man gerne vil være gravid. bare fortæl dem det. Held og lykke med at få det sagt.

Anmeld

13. oktober 2009

oo

jeg er også en af dem der kæmper med fertiliteten, og jeg vil også sige, at det er dejligt at du i din lykkelige stund tænker på dine venner og hvor svært det rent faktisk er for dem at skulle have denne glædelige nyhed.

Mit råd ville være, at fortælle det til dem alene, så de har mulighed for at reagere som de gør. og så sig, at I ved at det må være svært for dem, og at I udmærket forstår deres frustration over at få at vide endnu en gang at der er nogen der venter sig og det ikke er dem selv. selv kommer jeg altid til at græde, når jeg høre rom andres graviditet og hvis nu din veninde får brug for det, så se om du kan give hende et kram eller på anden vis lade hende forstå, at hun ikke skal skamme sig over sine tårer. det er jo ikke fordi vi ikke er glade på andres vegne overhovedet, det ER vi, det er blot fordi at man bliver så dybt dybt frustreret over, at graviditeter kommer så legende let til nogle mens vi selv skal kæmpe med næb og klør.

Men du skal have  for at tænker på hvordan det er for dem at få denne nyhed, du er et stort menneske at du tænker på den sorg de oplever i det øjeblik!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.