Teenager

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

430 visninger
7 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. februar 2018

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg har en teenager på 16 år gammel, hun er en meget rolig teenager, men vi har ikke et så godt forhold, altså på den måde vi ikke snakker sex, mens og kærester. Jeg er så træt af vi ikke har sådan et forhold..

Andre med teenage børn som vil fortælle hvordan jeres teenage børns forhold er??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2018

Anonym trådstarter

det skal lige siges at når hun er hos hendes far, ved jeg han og hans kone snakker om alt, så hos dem er min pige også meget åben.

Anmeld Citér

10. februar 2018

Carina:-)

Vi havde og har et meget åbent forhold ,og taler mere eller mindre om alt.

MEN ved fra mine veninder at ikke alle har sådan et forhold- og tit hænger det sammen med at den åbenhed ikke har været der fra start .

Og så kan den pludselige int virke omklamrende og snagende. At der lige pludselig er int for hvad man laver osv hvis der har været nærmest ligegyldighed førhen i hvad hun int sig for . 

Har du førhen haft et godt forhold til din datter?

Har du været til "rådighed" når hun har haft brug for dig? Har du været int i hendes liv med veninder osv?

For har I været tætte og ikke længere er det ,er det jo nærliggende at spørge hende om hvorfor hun ikke vil dele hendes liv med dig længere?

Anmeld Citér

10. februar 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hej.

Jeg har en teenager på 16 år gammel, hun er en meget rolig teenager, men vi har ikke et så godt forhold, altså på den måde vi ikke snakker sex, mens og kærester. Jeg er så træt af vi ikke har sådan et forhold..

Andre med teenage børn som vil fortælle hvordan jeres teenage børns forhold er??

Hun er i gang med at frigøre sig fra dig, og der er intet usædvanligt i, at hun føler det ubekvemt og ubehageligt at tale med dig om mere intime emner. Det værste, du kan gøre, er at insistere, da hun så vil opfatte dig som omklamrende. Måske har I haft et meget nært forhold indtil nu, og så har hun brug for at markere, at hendes liv er hendes. Jeg husker tydeligt min egen væmmelse over min mors “kvinde-til-kvinde”-snakke, og hvordan hun, jo mere jeg undgik emnet, altid lige skulle tale om fx menstruation, hvilket jeg fandt pinagtigt. 

Mine egne børn af begge køn har været meget åbne om krop og sex, måske fordi vi altid har haft en meget bramfri omgangstone herhjemme - jeg ved ikke, om dét er hele årsagen. 

Nogle gange ser man, at jo tykkere, navlestrengen har været til mor, jo større behov har den unge for at kappe den eftertrykkeligt. Så der kan ligge mange forklaringer bag, og det skyldes bestemt ikke nødvendigvis, at du har været hverken “for meget” eller “for lidt”. Du er hendes mor, og hun gider ikke have dig som fortrolig eller veninde lige nu. 

At hun gerne taler med far og papmor kunne være et tegn på, at det er dig, hun, helt naturligt, har størst behov for at frigøre sig fra. Det er givetvis hårdt som mor ikke at have sit barns fortrolighed, men det er naturligt i den udvikling, hun gennemgår netop nu. 

Anmeld Citér

10. februar 2018

Anonym

Jeg har et godt forhold til min mor. Vi snakker om alt!

Jeg har haft et godt forhold til hende hele vejen. Også da jeg var teenager. Men den gang klarede jeg bare ikke at snakke om intime kropslige ting med hende. Hun forsøkte jo en gang imellem at snakke om mens eller sex med mig. Jeg stak af fra de samtaler så hurtigt jeg kunne og lukkede helt ned. Men havde jeg haft problemer, var det alligevel hende, jeg ville være gået til. Og da jeg blev ældre, 18-19 år måske, begynte det gradvis at blive mere naturligt.

Det var bare for tæt på og personligt, tror jeg. Jeg kunne snakke med veninder om mange ting, men det blev aldrig fuldt så personligt. Det var på en måde en del af den person jeg var udad. Min mor var lige en del tættere på, så når jeg snakkede med hende var det uden den der teenagemaske.

Hvis I snakker godt om alle andre ting og ellers har et godt forhold, bør du bare respektere hendes grænser. Den dag, hun har brug for det, kommer hun til at snakke med dig også om dette.

Anmeld Citér

10. februar 2018

Abracadabra

Lige på det punkt er det jo hende, der bestemmer. Hvis det ikke er hendes behov at tale om sex og menstruation, så kommer I ikke til at tale om netop det.

Anmeld Citér

11. februar 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Hej.

Jeg har et rigtig godt forhold til min datter på 18, på trods af, at vi snakker altså heller ikke om sex, mens og kærester i dagligdagen. Min datter ved at hun kan altid komme og spørge heller bare snakke, hvis det er det hun har brug for, men har hun ikke brug for de snakke med mig, så er det også fint.  Jeg indrømmer blankt at til tider kan jeg da godt være noget nysgerrig ( i mit stille sind), men jeg har ikke behov for at vi skal sidde og debattere hendes mere private ting.

Anmeld Citér

11. februar 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg har et skønt forhold til min mor, og vi kan snakke om alt. Men sådan var det ikke da jeg var teenager. Jeg havde behov for privatliv, og fortalte min mor så lidt som muligt. Jeg tror det er meget naturligt at teenagere trækker sig, og lige skal finde deres egen balance for privatliv og hvad de vil dele med hvem. Og hvis der så ellers er et godt forhold mellem forælder og barn så vender fortroligheden tilbage. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.