Han overholder ikke vores budget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

714 visninger
7 svar
7 synes godt om
8. februar 2018

Anonym trådstarter

Hej alle.

Vi har herhjemme bestemt os for at vi skal spare. I fællesskab med vores bankrådgiver har vi lagt en god plan men min mand kan ikke overholde den og bruger for mange penge.

Jeg har tænkt at jeg tager hans dankort fra ham men vil ikke gøre det da han også arbejder og tjener penge. Og han er ikke et barn

Men!!! vi kommer ingen vegne. Har i nogle gode råd?

Jeg har forsøgt og snakke med ham. Det hjælper ikke.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2018

God-mor

Anonym skriver:

Hej alle.

Vi har herhjemme bestemt os for at vi skal spare. I fællesskab med vores bankrådgiver har vi lagt en god plan men min mand kan ikke overholde den og bruger for mange penge.

Jeg har tænkt at jeg tager hans dankort fra ham men vil ikke gøre det da han også arbejder og tjener penge. Og han er ikke et barn

Hvad med at forslå ham et hævekort? Der er nogle som bare ikke kan styrer at administrerer et dankort. Det er jo rigtig vigtigt for jer begge to at spare når det er noget som er aftalt i samarbejde med jeres bankrådgiver. Det tænker jeg at der er en god grund til, og så bør i (din mand) naturligvis sørger for at overholde budgettet. Snak med ham og ellers få jeres bankrådgiver til det. 

Anmeld Citér

8. februar 2018

Junipige15

Eller hæv kontanter så han kun har dem til en uge af gangen, så han ser når der ryger penge ud af pungen. For mange virker det mere uvirkeligt bare at smide kortet i 

Anmeld Citér

8. februar 2018

Lje

Anonym skriver:

Hej alle.

Jeg tror, du kan få de bedste svar ved at åbne lidt mere op for situationen. Sparer I op til noget fælles? Noget I oprigtigt begge ønsker jer (eller du måske ønsker lidt mere end ham?) eller sparer I fordi, det er nødvendigt (ellers har I overforbrug) alternativ sparer I for at holde budgettet og dermed have både til det sjove og det 'sure'? Når jeg spørger, er det fordi, jeg nok ville svare dig forskelligt alt efter situationen.

Men jeg tror, det er fornuftigt, at du er gået fra ideen om, at DU tager HANS dankort. Det er simpelthen for sløjt, når han tjener penge og er voksen. 

Jeg er dygtig til at svinge dankortet herhjemme. Bedre end min mand. Men jeg var blevet arrig hvis han pludselig bare tog mine dankort. Til gengæld retter jeg hurtigt mit forbrug ind, når han spørger mig, om jeg selv lige aflyser rengøring eller de økologiske varer eller måltidskasserne i et par uger. For det er luksus, der betyder noget for mig og derfor prioriterer jeg selv (for os) hvis jeg har brugt for mange penge på andet. Vi løber lige kort vores forbrug igennem hver søndag. Tager 15 minutter. Hvis det derimod handlede om, at vi havde behov for at spare for at blive i huset, beholde bilen eller andet stort, så tog jeg det anderledes seriøst.

Så alt efter graden af 'alvorlighed' ville jeg påvirke ham på den rigtige måde. Og gøre økonomi til et fælles projekt. Så ikke du er den sure kassemester og han er den uvorne dreng. 

Vh.

Anmeld Citér

8. februar 2018

Morigenigen

Anonym skriver:

Hej alle.

Af samme grund har vi ikke fælles økonomi. Jeg står for husleje og alle faste udgifter + tøj til børnene. Min mand står for madindkøb og fornøjelser. Og så taler vi om det og flytter penge over, hvis en af os en måned har en klemt økonomi. Men som udgangspunkt er det delt totalt op.

Anmeld Citér

9. februar 2018

Stivdie

Anonym skriver:

Hej alle.

Den nemmeste måder vel, at han overfører et fast beløb til en budget/opsparingskonto hver gang han lige har fået løn. Og så skal banken blot sørge for, han ikke kan lave overtræk.. 

Anmeld Citér

9. februar 2018

Miti's mama

Prøv en app. Vi bruger Spiir - der kan man tilføje sine kontoer fra banken, sætte mål i diverse kategorier, og så giver den dig besked hvis du er over målet. 

Eks. Hvis jeg har et mål om 3,500/måned i supermarkeder, og jeg i de første 10 dage bruger 2,000, så popper der en notifikation op "Ups! du har brugt for mange penge, hold dig på måtten de næste 5 dage og du er tilbage på sporet".

Den er rigtig god til at holde sig inden for budgettet, uden at man er nødt til at låse dankortet inde.

Anmeld Citér

9. februar 2018

Mullemee

Hvad med at I får hver jeres konto, til det I gerne vil have? Så er det ikke fælleskontoen han trækker over/får i minus, men kun sin egen forbrugskonto? Den må han selv stå til regnskab for nede i banken, og det er også den, der får lukket dankortet, hvis han ikke kan overholde de aftaler, der er lavet? Så behøver du ikke gå og bekymre dig, og I har råd til de ting, I skal have råd til.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.