Jer med mere end 3 børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

695 visninger
4 svar
1 synes godt om
7. februar 2018

LSS

hej alle ❤️

jeg er gravid med mit fjerde barn og jeg er lige straks halvvejs. da jeg ventede nr 3 fik jeg af vide af min jm at fødsel nr 3 godt kunne drille enormt meget og hun fik ret.

første fødsel startede 39+5 med veer og tog knap 13 timer - 25 minutters presse veer

anden fødsel startede også 39+5 med veer og tog ligeledes lige knap 13 timer - 5 minutters presse veer

trejde fødsel startede 37+0 med vandafgang, veerne startede med det samme og jeg havde veer fra kl 12 hvor vandet gik og ind til 16.30. Så stoppede de, fuldstændig. Kl 21 blev der sat ve drop til og så gik det egentlig rimelig stærkt. Kl 21 da det blev sat til var jeg 3 cm åben, og min søn er født 22.48. Jeg havde en presseve. 

Det var en meget underlig og anderledes fødsel.

hvordan var jeres fjerde fødsel vs de andre fødsler?

tak på forhånd ������������

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2018

LSS

Slet ingen?

Anmeld Citér

7. februar 2018

CC79

Min fjerde fødesel var meget anderledes end de foregående mest fordi det var en langt større baby end de tre første gange. Alle tre gange har haft deres forskelligheder, men min fjerde fødsel var klart den hårdeste og mest dramatiske, fordi han sad fast. Er faktisk glad for det var fjerde gang det gik sådan, så man ikke blev afskrækket,  men når det så er sagt var det stadig en god fødsel. Havde gode veer og det gik stærkt efter vandet var gået ift mine andre fødsler der gik i stå og måtte have vedrop ved den tredie fødsel. Men havde fået børn i 3 kg klassen de første tre gange og derfor blev nr 4 skønnet til 3500 g, men han vejede altså 4124 og hans krop var ligeså bred som hans hoved, så jordemoderen sagde, at jeg ligesom havde født hovedet to gange. Derfor sad han også fast og syntes det føltes som evigheder før jeg kunne presse ham helt ud og han skulle lige hjælpes lidt igang, da det var en hård ankomst til verden for ham. Men jo tror alle fødsler føles som noget nyt selvom man har prøvet det mange gange og de bedste ønsker herfra i øvrigt med barn nr. 4.

Anmeld Citér

7. februar 2018

Tin

Profilbillede for Tin
LSS skriver:

hej alle ❤️

jeg er gravid med mit fjerde barn og jeg er lige straks halvvejs. da jeg ventede nr 3 fik jeg af vide af min jm at fødsel nr 3 godt kunne drille enormt meget og hun fik ret.

første fødsel startede 39+5 med veer og tog knap 13 timer - 25 minutters presse veer

anden fødsel startede også 39+5 med veer og tog ligeledes lige knap 13 timer - 5 minutters presse veer

trejde fødsel startede 37+0 med vandafgang, veerne startede med det samme og jeg havde veer fra kl 12 hvor vandet gik og ind til 16.30. Så stoppede de, fuldstændig. Kl 21 blev der sat ve drop til og så gik det egentlig rimelig stærkt. Kl 21 da det blev sat til var jeg 3 cm åben, og min søn er født 22.48. Jeg havde en presseve. 

Det var en meget underlig og anderledes fødsel.

hvordan var jeres fjerde fødsel vs de andre fødsler?

tak på forhånd ������������

Min fjerde fødsel lignede de 2 første Den 3. derimod trak tænder ud....veer der kom og gik i knap 3 dage inden der begyndte at ske noget seriøst. 

Min 4. Og 5. Fødsel var ret lig med de 2 første - jeg gik over tid, blev sat i gang og fødte ca 1 døgn senere.

Nr 3 gik fødsel selv i gang, men det tog rigtig lang tid og som sagt 3 døgn før han kom.

Men når det er sagt, så er min 3. Fødsel den bedste! Langtrukken Ja, men ingen igangsættelse og uden nogen former for smertestillende - i et roligt tempo og meget nemmere veer.

Anmeld Citér

8. februar 2018

LSS

Tin skriver:

Min fjerde fødsel lignede de 2 første Den 3. derimod trak tænder ud....veer der kom og gik i knap 3 dage inden der begyndte at ske noget seriøst. 

Min 4. Og 5. Fødsel var ret lig med de 2 første - jeg gik over tid, blev sat i gang og fødte ca 1 døgn senere.

Nr 3 gik fødsel selv i gang, men det tog rigtig lang tid og som sagt 3 døgn før han kom.

Men når det er sagt, så er min 3. Fødsel den bedste! Langtrukken Ja, men ingen igangsættelse og uden nogen former for smertestillende - i et roligt tempo og meget nemmere veer.

Jeg ville blive lykkelig hvis min fjerde fødsel kommer til at minde om første eller anden, og den så måske går liiidt hurtigere altså kortere tid med veer ������������

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.