Tænker du skal vende det med fagforening og/eller studiested. Hvis du var i et arbejde, så hedder reglerne at du ikke må gøre noget der kan forværre eller være med til at bibeholde en sygemelding. Hvis du fx har dårlig skulder og ikke kan klare dit arbejde, så må du ikke gå ud og bowle men du må hjertens gerne gå en tur fordi det måske endda kan gøre du kommer tidligere tilbage på arbejde.
Kravet til dig som sygemeldt er, at du tager tiltag der kan få dig i gang på arbejde og siger nej til ting der kan forlænge din sygemelding. Og for mig at se er man ude i en gråzone, hvis det ene arbejde skulle kunne være med til at få en i gang med arbejde og ikke forlænge sygemeldingen især hvis sygemeldingen er baseret på fysikken som fx lændesmerter. Men måske er reglerne anderledes når man er studerende og ikke modtager løn.
Og med hensyn til hvor meget man kan op til termin - så tror jeg det er forskelligt fra person til person. Jeg nød min barsel op til termin, men kunne godt have varetaget et arbejde helt op til dagen for fødslen alle gangene (psykisk kunne jeg ikke den ene gang men fysisk) - kender flere der har været til eksamen op til termin, ja sågar en 3 dage over termin, men kender også andre der slet ikke kunne. Så det er forskelligt. Og for dig handler det vel også om økonomi, fremtiden osv. Og der må du jo vurderer plus og minus
Anmeld
Citér